Súlyos adatvédelmi incidensek és botrányok, jelentős informatikai leállások, valamint az Európai Unióban és azon kívül is megszigorított adatvédelmi előírások teremtenek komoly kiberkockázatokat és állítják újabb kihívás elé a vállalatokat 2019-ben. Az Allianz Biztosító által kiadott idei kockázati barométer szerint a globálisan megjelenő legfőbb üzleti veszélyek rangsorának első két helyén a kiberbiztonsági események és az üzletmenet megszakadása áll.
A rangsorban a leglátványosabb változás az előző évhez képest, hogy a nyolcadik és a tizedik helyre lépett elő az éghajlatváltozás és a szakképzett munkaerő hiánya.
A vállalatokat ugyanakkor évről évre jobban aggasztják a törvényi és jogszabályi környezet változásai, a Brexit, a kereskedelmi harcok és a vámtarifák kihatásai. Az évente elvégzett globális üzleti kockázati felmérés során az Allianz 86 ország 2882 szakemberét kérdezte meg, a rekordszámú, 2415 válaszadó között pedig vezérigazgatók, kockázatkezelők, alkuszok és biztosítási szakértők egyaránt szerepeltek.
A vállalatoknak fel kell készülniük arra, hogy a fennakadások forgatókönyvei egyre változatosabbak, a kiváltó okok pedig egyre összetettebbek, ami napjaink hálózatba kapcsolt társadalmában igen komoly veszélyt jelent. A kockázatok lehetnek fizikai eredetűek – például tűz vagy vihar –, vagy virtuálisak – például informatikai leállás –, a fennakadás kiváltó oka pedig egyaránt lehet a rosszindulat és a véletlen műve is
– mutatott rá Chris Fischer, Hirs az Allianz Global Corporate & Specialty vezérigazgatója. Egymást követően hetedik éve idén is az üzletmenet megszakadása a legfőbb veszély a vállalatok számára. Összefonódott a kiberbiztonság és az üzletmenet megszakadásának kockázata is. Az üzletmenet megszakadását kiváltó történések közül a vállalatok leginkább a kiberbiztonsági eseményektől tartanak (50 százalék), ezt követik a tűzesetek (40 százalék) és a természeti katasztrófák (38 százalék).
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja