Közélet

Az Európai Bizottság megvétózta a Thyssenkrupp és a Tata fúzióját

Megvétózta a Thyssenkrupp német iparvállalat és az indiai Tata Steel tervezett fúzióját az Európai Bizottság, rámutatva, hogy az egyesülés jelentősen korlátozná a versenyt és az árak növekedésével járna az acélpiacon – jelentették be kedden Brüsszelben.

Sajtótájékoztatóján Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos leszögezte, hogy a két vállalat nem tett eleget ahhoz, hogy eloszlassa az aggályokat az egyesüléssel kapcsolatban, amellyel egyebek mellett a túlkapacitást kívánták orvosolni.

Súlyos aggodalmaink kezelése nélkül a fúzió magasabb árakat eredményezett volna, így nem engedélyeztük, hogy megóvjuk az európai ipart és fogyasztókat

– mondta az illetékes. „Az acél kulcsfontosságú a mindennapi élet során, számos dologhoz elengedhetetlen, az autóktól a konzervekig. Európaiak milliói dolgoznak ezekben a szektorokban, és ezek a cégek a versenyképes acéláraktól függnek a világpiacon” – tette hozzá. Aláhúzta,

a lépés nyomán emelkedő árakat nem tudná ellensúlyozni az olcsóbb Európában.

A két vállalat az előző hónapban visszavonta a tervezett fúziót, miután a brüsszeli testület egyértelművé tette kifogásait. A Thyssenkrupp arról számolt be, hogy ez esetben elbocsátja hatezer munkavállalóját.

Dolgozó a Thyssenkrupp német autóipari alkatrész- és alapanyag-beszállító cég jászfényszarui gyárában
Fotó: MTI / Koszticsák Szilárd

A cégek együttes gyártási kapacitása évi 21 millió tonna, míg a piacvezető luxemburgi ArcelorMittal mintegy 40 millió tonnás kapacitással rendelkezik tíz európai országban. A Thyssenkrupp és a Tata Steel összesen 48 ezer embert foglalkoztat a kontinensen, a teljes acélipar pedig 360 ezret.

Az idén ez már Margrethe Vestager harmadik vétója. Legnagyobb volumenű döntése az volt, amellyel februárban megakadályozta a Siemens és az Alstom vasúti üzletágának egyesülését.

Tata Európai Bizottság ThyssenKrupp
Kapcsolódó cikkek