Közélet

Az MTA aggódik az alaptanterv miatt

A Magyar Tudományos Akadémia tudós testülete kész szakmai segítséget nyújtani egy, az érintettek szakmai konszenzusán alapuló változat létrehozásához.

A Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága a teljes tudós testület véleményére, száznál több szakember munkájára támaszkodva értékelte a Nemzeti alaptanterv 2018. augusztus 31-én vitára bocsátott tervezetét, rámutatva annak kérdéses mozzanataira, és felajánlotta segítségét a további munkálatokhoz – áll a Világgazdasághoz eljuttatott közleményben.

A tudományos közösség azt tapasztalja, hogy a nyilvánosság kizárásával elvégzett átdolgozás eredményeként 2020. január 31-én egy kormányrendelet olyan Nemzeti alaptantervet léptetett hatályba, amelyet

több pedagógusszervezet pedagógiai, tananyagszervezési és tartalmi szempontból aggodalommal fogadott.

Fotó: MTI – Marjai János

A Magyar Tudományos Akadémia tudós testülete továbbra is kész szellemi erőforrásainak a korábbiakhoz hasonló mozgósításával szakmai segítséget nyújtani egy az érintettek szakmai konszenzusán alapuló változat létrehozásához, továbbá

a kerettantervek kialakításához és a megszülető tankönyvek lektorálásához.

Közölték továbbá, hogy együttműködési igény esetén az MTA megszervezi a bevezetés tapasztalataival kapcsolatos szakmai eszmecserét, amelynek során – komplex hátterével – segítheti a tanulási területek közötti kapcsolatok erősödését is.

konszenzus alaptanterv MTA szakmai NAT kerettanterv
Kapcsolódó cikkek