BUX 43,662.95
-1.10%
BUMIX 3,808.63
+0.43%
CETOP20 1,884.01
+0.01%
OTP 9,358
-1.70%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-0.29%
0.00%
ZWACK 17,500
+1.16%
0.00%
ANY 1,565
-0.95%
RABA 1,120
+1.82%
0.00%
+0.78%
0.00%
+1.43%
-1.17%
-6.53%
+0.90%
0.00%
+0.43%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,886
-2.30%
+0.39%
ALTEO 2,950
+3.51%
0.00%
+0.22%
0.00%
-5.08%
+0.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
-0.44%
+0.51%
+0.43%
-1.21%
-2.86%
+1.93%
+0.92%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,500
0.00%
0.00%
NAP 1,190
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Milliárdokkal lehet drágább a Lánchíd felújítása, ha nem időben kezdődik el a munka

A híd nagyon veszélyes állapotban van, a felújítás nem tűr halasztást – mondta Fürjes Balázs.

Karácsony Gergely késlekedése milliárdokkal drágítja a Lánchíd felújítását és jelentősen meghosszabbítja a hídlezárás idejét, de a kormány segíti a megoldást

– mondta Fürjes Balázs Budapest fejlesztéséért felelős államtitkár szerdán azt követően, hogy a Lánchíd fejújításáról a fővárosi városházán a kormány és a főváros képviselői egyeztettek.

A fővárosi önkormányzatot Tüttő Kata és Kiss Ambrus főpolgármester-helyettesek, a Budapest Közút és a BKK vezérigazgatója képviselték, a kormányoldalt Fürjes Balázs államtitkár mellett Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója képviselte.

„Természetesen tiszteletben tartjuk, hogy a Lánchíd felújítása a fővárosi önkormányzat feladata. A híd gazdája a Városháza, a híd felújítása a főpolgármester felelőssége, de a kormány kész támogatni a munkát. A beruházást Tarlós István hiánytalanul előkészítette, ám októberben a budapestiek Karácsony Gergelynek adtak megbízást a legrégibb budapesti híd felújítására.

Az ő munkáját segíti a kormány hatmilliárd forinttal és szakmai támogatással, ha erre a főpolgármester igényt tart”

– mondta Fürjes Balázs.

Az államtitkár emlékeztetett:

több mint fél éve a főpolgármestertől és az általa személyesen átadott mérnöki szakvéleményből tudták meg, hogy a híd nagyon veszélyes állapotban van, a felújítás nem tűr halasztást, a késlekedés drasztikusan növeli a költségeket.

Fotó: Szigetváry Zsolt / MTI

„Az elmúlt hónapokban semmilyen tájékoztatást nem kapunk a fővárostól, ezért minket is hidegzuhanyként ért, hogy májusban főpolgármester a Facebookon bejelentette: a hídfelújítást bizonytalan időre elhalasztja. Ekkor levélben kértük az ellentmondás feloldását, a tisztázatlan kérdések megválaszolását és személyes egyeztetést is felajánlottunk. Levelünkre és kérdéseinkre három hete nem kapunk válaszokat, a főpolgármester lemondta a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának vele közösen összehívott ülését, ezért nagyon örültünk neki, hogy Tüttő Kata szervezésében végre létrejött a mai egyeztetés. Meggyőződésem, hogy vitáink mellett fenn kell tartanunk a párbeszédet és vannak kihívások, amikre a budapestiek érdekében közösen kell keresnünk megoldásokat” – fejtette ki Fürjes Balázs.

A Budapest Közút vezetője a tárgyaláson ismertette és átadta a kormány képviselőinek ezen állapotfelmérések összefoglalóját.

A helyzet annál is rosszabb mint vártuk, a híd állapota rohamosan romlik

– mondta Fürjes Balázs a Budapest Közút szakvéleményét értékelve.

A Budapest Közút áprilisi állapotjelentése közölte:

... A vasbeton szerkezetrészek állapotára való tekintettel számítani lehet arra, hogy kisebb betondarabok lehullhatnak a szerkezetről és ezek esetlegesen kárt is okozhatnak. (...) a legnagyobb kockázat a déli oldali járdalemez vonatkozásában áll fenn.

A tárgyaláson szóba került, hogy Tarlós Istvánnal még abban állapodott meg a kormány, hogy a hatmilliárdos támogatás feltétele a Váralagút és a pesti oldali villamosaluljáró felújításának elvégzése is, és hogy a budapesti közlekedés érdekében a munkák ne tartsanak tovább másfél évnél. E feltételeken Karácsony kérésére már év elején lazított a kormány: akkor a főpolgármester azt kérte, a hatmilliárdot használhassa fel kizárólag a Lánchíd munkálataira, így növelve a hídfelújítás fedezetét.

Fürjes Balázs beszámolója szerint Tüttő Kata azt kérte, hogy oldják fel a 18 hónapos korlátozást is, mert a főváros abban bízik, ha hosszabb ideig végezhető a munka, olcsóbb ajánlatokat fognak kapni. Az államtitkár elmondta, nyitottak a javaslatra, de nem ok nélkül javasolták a másfél éves felső határt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek