Közélet

Három kérdésben nem tud a főváros megegyezni a kormánnyal

Újra tárgyalóasztalhoz ült a főváros és a kormány, a 3000 milliárd forint felhasználása ügyében.

Újra tárgyalóasztalhoz ült a főváros és a kormány, a 3000 milliárd forint felhasználása kapcsán egyeztettek a felek, 3 fontosabb kérdésben nem jutottak még egyezségre – írja a Mandiner.

A cikk szerint

ötpontos megállapodást kötne a kormány a fővárossal. Ennek keretében a kormány három nagyobb budapesti projekt kivitelezését vállalná át a Budapesttől. Emellett akár 3000 milliárd forint EU-s támogatás is juthat Budapestnek, ha a kormánynak sikerül elérnie Brüsszelben a keretbővítést.

Március 18-án csütörtökön bejelentette Fürjes Balázs, hogy háromezer milliárd forint extra támogatást javasol a kormány a fővárosnak. Most csütörtökön folytatódtak a tárgyalások a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) ülésén.

Fürjes Balázs közölte, hogy

a kormány továbbra is 3000 milliárd forint EU-s támogatást szeretne Budapestnek juttatni. A főváros fejlettsége azonban nem tenné ezt lehetővé az EU-s szabályok értelmében, viszont a kormány szerint a brüsszeli 80 milliárdos minimum keret helyett 3000 milliárdra van szükség.

https://www.facebook.com/watch/?v=155814559732726

Múlt heti megegyezés volt, hogy az Egészséges Budapestért Programra a kormány 42 milliárdot oszt ki, ebből 10 milliárdot a kerületek kaphatnak meg a főpolgármester által meghatározott elosztásban. 75 százalékban ellenzékiek, 15 százalékban kormánypártiak kapták ezeket

– emelte ki Fürjes. Közölte továbbá, hogy lezárták a megegyezést, miszerint a kormányzat befejezi a fővárosi vezetés által kijelölt 3 kiválasztott budapesti projektet:

  • a pesti rakpartok felújítása, gyalogos és kerékpáros barát átalakítása és zöldítése,
  • a budai fonódó villamoshálózat déli irányú meghosszabbítása egészen a Budafoki útig,
  • a kelenföldi buszpályaudvar átalakítása, hogy az agglomerációból érkezőknek ne kelljen bejönni a belvárosba.
  • A kormányzat kérte a főváros támogatását a Budapest Vasút 2040 elnevezésű vasútfejlesztési stratégia kapcsán, amely Budapestet és az agglomeráció vasúti összeköttetését erősítené. A stratégiát a kormány már elfogadta.
  • Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes elmondta, hogy maratoni egyeztetés nyomán születtek meg az eredmények. Kiemelte, hogy az EU-s pénzek elosztására létrehozott munkacsoport megszületése nem kéne, hogy szenzáció legyen, hiszen ennek kéne a normalitásnak lennie.

    Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

    A főpolgármester-helyettes beszámolt arról, hogy eddig egy 300 milliárdos csomagra tettek javaslatot, de a fokozatosan nyújtják majd be a terveket, és egyeztetnek azokról.

    Fürjes elmondta, hogy három vitás kérdés maradt:

  • a Galvani-híd megépítése, illetve annak a fővárosi közlekedés véráramába való becsatornázása,
  • a Városmajor, valamint a Városliget átalakítása.
  • A Galvani-híd kapcsán Fürjes kiemelte, hogy a kormányzati szándék egyértelmű, és felszólította a fővárost, hogy hozzon döntést arról, hogy támogatják-e a projektet.
  • Kiss elmondta, hogy szerintük a híd bekötése a budapesti közlekedésbe nem olyan egyszerű, ahogyan azt a kormányzat elképzeli.

    Kiss Ambrus Budapest Fürjes Balázs
    Kapcsolódó cikkek