Az NN biztosító felmérése szerint a 20 és 65 év közötti magyar internethasználók 58 százaléka vett igénybe magánegészségügyi szolgáltatást, ami azóta sem csökkent, a magánellátást igénylők 13 százaléka először 2020 és 2021 során élt a lehetőséggel.
A magánellátás népszerűségét leginkább annak anyagi vonzata korlátozta, ennek igénybevétele 59 százalék számára volt anyagilag megterhelő.
A válaszadók 113 ezer forintot költöttek az elmúlt évben átlagosan a szolgáltatásra, ami magasabb volt szerintük, mint a korábbi években.
Mindezt tetézte a lábadozási időben kieső bevétel is.
A terhek viselését az is nehezítette, hogy a magánegészségügyet választók 79 százaléka zsebből fizetett és csak 17 százalék tudta egészségbiztosítás vagy egészségpénztár segítségét felhasználni.
A megkérdezettek mindössze 24 százalékának van a családjában ilyen biztosítás és 15 százalék rendelkezik maga is ilyesmivel, míg egészségpénztári tagsága a válaszadók 23 százalékának van.
Az elmúlt másfél évben mind megtanulhattuk, hogy bármikor adódhat olyan váratlan helyzet, amikor speciális vagy magánellátásra lehet szükségünk. Mivel azonban a költségek továbbra is nagy terhet jelentenek a többség számára, szolgáltatóként felelősségünk megkönnyíteni az ellátáshoz való hozzáférést
– mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója, aki szerint cége megújította az általuk kínált biztosítással elérhető beavatkozások listáját és a teljes családra bővíthetővé tették azt.