a Tesla vezérigazgatója nem rejtette véka alá véleményét a cég kísérleti vezetéstámogató szoftverével kapcsolatban:

A FSD béta 9.2 funkció nem a legtökéletesebb, de a mesterséges intelligenciával foglalkozó csapat minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a szükséges javításokat elvégezze.

— mondta Musk.

Fotó: Patrick Pleul / AFP

A cég önvezetési funkciója 10 ezer dolláros csomagáron vagy havi 200 dollárért elérhető az Egyesült Államokban. A prémium vezetéstámogató rendszer önmagában nem elegendő a biztonságos autóhasználathoz, a vezető aktív felügyelete is elengedhetetlen. Az autopilot (robotpilóta) képessé teszi az autót arra, hogy a vezető aktív felügyelete mellett automatikusan kormányozzon, gyorsítson és fékezzen a sávon belül, így segítve a vezetés legfárasztóbb részében.

Az FSD béta csak a Tesla alkalmazottai, valamint azok számára elérhető, akik korábban megvásárolták a teljes önvezető funkciót, az FSD-t.

A béta verzió újonnan felülvizsgált funkciókat tartalmaz, amelyeket hozzáadják az autó vezetéstámogató tulajdonságaihoz. Az autóvezetők általában nem osztják meg véleményüket, azonban néhány FSD béta felhasználó számára megengedett, hogy videókat posztoljon a közösségi média oldalakra a a legújabb funkciókkal büszkélkedve vagy azokat kritizálva, amelyeket az amerikai utakon kipróbáltak.

A szabályozók dönthetnek úgy, hogy nem teszik lehetővé a tesztvezetést azok számára, akik nem elég képzettek a közutakon való vezetéshez, egyelőre azonban egyetlen szabályozás sem zárja ki, hogy a Tesla kísérleti alannyá tegye a vásárlóit, és azokat, akikkel megosztják az utakat.

Musk kritikus hétfői tweetjét napokkal azután tette közzé, hogy beharangozta a Tesla automatikus rendszerének és annak elemeinek előnyeit.