BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Holnaptól buszok járnak az egyik legnagyobb forgalmú budapesti villamos vonalán

A Budapesti Közlekedési Központ a VG megkeresésére azt írta, hogy a metró- és villamospótlások ellenére nyáron összességében kevesebb autóbusz van forgalomban, mint a tanítási időszakban.

Az 50-es villamos pótlása 20 autóbusz beállítását igényli, és bár az M3-as metró helyettesítése jelentős járműállományt foglal le, nyáron így is összességében kevesebb autóbusz van forgalomban, mint a nagyobb forgalmú tanítási időszakban – írta a VG érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A vállalatot azt követően kerestük meg, hogy újabb kötöttpályás közlekedési eszközt kell buszokkal pótolni a fővárosban, a járművek száma pedig nyilvánvalóan véges, de a BKK szerint az iskolaszüneti menetrendhez képest a többi buszjárat menetrendje nem változik. A Pestszentlőrincen és Kispesten 8 kilométer hosszan közlekedő 50-es villamos helyett szombattól augusztus végéig kell pótlóbusszal utazni, mert felújítják a vágányokat és az áramellátási rendszert. A BKK közlése szerint a munkákra azért van szükség, hogy a jövőben ezen a vonalon is tudjanak közlekedni a korszerű alacsonypadlós CAF villamosok – momentán a klíma nélküli, magas lépcsős TW 6000-es kocsik szállítják az utasokat.

hanoveri villamos BKK
Fotó: BKK

Az elmúlt időszakban már több helyen átépültek a megállók, azonban a modern villamosok forgalomba állásához a vonal infrastruktúráját is érintő fejlesztések szükségesek. A CAF villamosok a jobb menetdinamikai tulajdonságok, valamint a légkondicionáló berendezés miatt a jelenleginél magasabb áramfelvételt igényelnek, emiatt meg kell erősíteni a tápkábelhálózatot, valamint több helyen cserélni szükséges a felsővezeték tartóoszlopait. A vágányhálózat fontos elemei szintén megújulnak a vonalon: az idén nyáron új kitérőket építenek be a két végállomáson, illetve a Szarvas csárda téren. A BKK azt ígéri, a fejlesztésnek, valamint a korszerű villamosok forgalomba állásának köszönhetően jelentősen javulhat az utasok komfortérzete.

Az autósokat is érinti, hogy a villamospótlás kapcsán az Üllői úton a Béke tér és a Határ út között több helyen buszsávot alakítanak ki az autóbuszok gyorsabb haladásának érdekében.

Várt már túl sokáig a metrópótlóra? Mutatjuk, mi lehet az oka!

A VG megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ reagált a kritikákra, amelyek szerint ritkábban járnak az M3-as metró helyett beállított autóbuszok.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.