Az 50-es villamos pótlása 20 autóbusz beállítását igényli, és bár az M3-as metró helyettesítése jelentős járműállományt foglal le, nyáron így is összességében kevesebb autóbusz van forgalomban, mint a nagyobb forgalmú tanítási időszakban – írta a VG érdeklődésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

A vállalatot azt követően kerestük meg, hogy újabb kötöttpályás közlekedési eszközt kell buszokkal pótolni a fővárosban, a járművek száma pedig nyilvánvalóan véges, de a BKK szerint az iskolaszüneti menetrendhez képest a többi buszjárat menetrendje nem változik. A Pestszentlőrincen és Kispesten 8 kilométer hosszan közlekedő 50-es villamos helyett szombattól augusztus végéig kell pótlóbusszal utazni, mert felújítják a vágányokat és az áramellátási rendszert. A BKK közlése szerint a munkákra azért van szükség, hogy a jövőben ezen a vonalon is tudjanak közlekedni a korszerű alacsonypadlós CAF villamosok – momentán a klíma nélküli, magas lépcsős TW 6000-es kocsik szállítják az utasokat.

hanoveri villamos BKK
Fotó: BKK

Az elmúlt időszakban már több helyen átépültek a megállók, azonban a modern villamosok forgalomba állásához a vonal infrastruktúráját is érintő fejlesztések szükségesek. A CAF villamosok a jobb menetdinamikai tulajdonságok, valamint a légkondicionáló berendezés miatt a jelenleginél magasabb áramfelvételt igényelnek, emiatt meg kell erősíteni a tápkábelhálózatot, valamint több helyen cserélni szükséges a felsővezeték tartóoszlopait. A vágányhálózat fontos elemei szintén megújulnak a vonalon: az idén nyáron új kitérőket építenek be a két végállomáson, illetve a Szarvas csárda téren. A BKK azt ígéri, a fejlesztésnek, valamint a korszerű villamosok forgalomba állásának köszönhetően jelentősen javulhat az utasok komfortérzete.

Az autósokat is érinti, hogy a villamospótlás kapcsán az Üllői úton a Béke tér és a Határ út között több helyen buszsávot alakítanak ki az autóbuszok gyorsabb haladásának érdekében.

Várt már túl sokáig a metrópótlóra? Mutatjuk, mi lehet az oka!

A VG megkeresésére a Budapesti Közlekedési Központ reagált a kritikákra, amelyek szerint ritkábban járnak az M3-as metró helyett beállított autóbuszok.