Az Európai Bizottság összeállított egy jelentést, amiben az európai városok életminőségét mérték fel. A dokumentumban olyan kérdéseket vizsgáltak, hogy melyik városban a legkönnyebb munkát találni, hol a legmegfizethetőbb a lakhatás, hol a legjobb a tömegközlekedés, vagy például hol a legmagasabb a levegő minősége. A jelentés egyik legérdekesebb pontja a városok biztonságosságáról szóló. Ennek a listának az aljára Miskolc is odafért.

Miskolc,,Hungary,-,8,October,,2017:,Historic,City,Hall,Square
Miskolc bekerült Európa legkevésbé biztonságos városai közé.
Fotó: Shutterstock

A 2023-as felmérés eredményei azt mutatják, hogy Európában nőtt a városokban mért általános elégedettség. Tízből csaknem kilenc ember számolt be arról, hogy elégedett a városukban való élettel. Az eredmények azt is megerősítik, hogy a keleti tagállamok városaiban jelentősen javult az észlelt életminőség.

Azonban ez nem minden városra igaz. Az Európai Bizottság adatai szerint Európa legkevésbé biztonságos városa Róma. Az olasz fővárosban élők a felmérésben a válaszadók mindössze 38 százalékban mondták azt, hogy egy éjszakai séta során biztonságban éreznék magukat az utcán.

 Ennek listának az alján szerepel még Athén, Nápoly, Szófia, Miskolc, Ostrava, Isztambul, Liege és Marseille

– írta meg a jelentés alapján a Drive Magazin.

Az Európai Bizottság felmérése alapján a legbiztonságosabb európai város Koppenhága.

Így habarta össze az EU-csúcs Ukrajnát, a forintot, az MNB-t, az életszínvonalunkat és a börtönt

A csütörtöki EU-csúcsra világpolitikai csatározás közepébe sodorta Magyarországot az európai vezetők igyekezete az ukrajnai háború folytatódásának támogatására. Repkedtek a politikai pofonok, ilyen látványos küzdelemnek rég voltunk része. De gondoltunk-e rá, hogy a magyar életszínvonal is függ ennek a csetepaténak a kimenetelétől?

A bizottság arra a megállapításra jutott, hogy általában magasabb a biztonságérzet a kisebb városokban. A 250 ezer főnél kisebb lélekszámú településeken legalább 75 százalékon áll ez a mutató, miközben az ötmilliós nagyvárosokban sehol nem lépi át a 67 százalékot.

A felmérésben 83 európai várost vizsgáltak és több mint 70 ezer interjút készítettek.