Feltételes, nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárást indított legfeljebb 160 trolibusz beszerzésére a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – derül ki a szervezet csütörtöki közleményéből, amely arra is kitér, hogy a beszerzésre jelenleg nem áll rendelkezésre forrás.

 

A közlemény szerint a közbeszerzés elindítására azért volt mégis szükség, hogy ha sikerül pénzhez jutni, elkezdődhessen a gyártás. Mint írják, a forrásokat főként az Európai Uniótól várják, az RRF REPowerEU program – tehát az uniós helyreállítási alap – keretében.

A 160 troliról szóló keretmegállapodás értelmében a BKK először 40 (16 szóló és 24 csuklós) jármű megrendelésére vállal kötelezettséget, bízva abban, hogy további 40 trolibusz finanszírozása is biztosítható lesz az RRF REPowerEU programban.

A tender feltételei szerint a járműveknek alacsony padlósnak és légkondicionáltnak kell lenniük, miközben képesek legalább 15 kilométert saját, belső akkumulátoruk segítségével, felső vezeték nélkül is megtenni. A közlemény szerint továbbra is hangsúlyos marad a közösségi közlekedés fejlesztése a fővárosban.