BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rengeteg InterCity késett augusztusban

Az augusztus újabb mélypontot hozott a MÁV-nak. A magyar InterCity-vonatok több mint 67 százaléka késett.

„Megvannak az augusztusi késési adatok: ismét negatív rekordot döntött a MÁV. A magyar InterCityk mindössze 32,8 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) augusztusban – ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton” – írta Vitézy Dávid  a Facebook. 

20200213 Budapest Déli pályaudvar MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsijaFotó: Kallus György  LUS  Világgazdaság  VG A képen: kerékpár szállítás
Fotó: Kallus György/Világgazdaság

A volt közlekedési államtitkár idézte a  miniszterelnököt, aki a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton azt mondta, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt Lázár János előtt és Lázár János után, mert akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát.

Nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?

–  fogalmazott.

 

Vitézy azt írta, hogy az elmúlt években a magyar vasút megbízhatósága látványos romlásnak indult, 

a magyar InterCity-vonatok több mint 67 százaléka késett öt percnél többet idén augusztusban. 

A közlekedési szakértő szerint ez pedig a Lázár János által meghozott döntések miatt van. „Egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított berszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV-karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat” – fogalmazott.

Vitézy Dávid azt írta, hogy néhány év alatt 70 százalék fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8 százalékra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke.

Nemrég Lázár János építési és közlekedési miniszter bejelentett konkrétumokat a már korábban meghirdetett vasútfejlesztési programról. Először is leszögezte, hogy a MÁV-járműparkot és a hazai vasúti pályát nem tudják varázsütésre megújítani, mert 30 év hátrányunk van, de nekiállnak. Majd közölte, hogy 

közel 850 milliárd forint forrást rendelnek a feladatra.

Ebből a pénzből

  • mintegy félezer kilométernyi sínt újítanak fel,
  • újraindítják a hazai IC-kocsik gyártását
  • és jó minőségű használt járműveket szereznek be.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.