A Világgazdaság is megírta, hogy az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az ajánlatkérés fázisában kért adatszolgáltatást a MÁV-tól a pályaudvarok felújítását célzó tervekről. A társaság szerint ez az eljárás „rendkívül szokatlan” volt.
Lázár János építési és közlekedési miniszter korábban jelentette be, hogy 99 évig az állam magánbefektetők bevonásával tíz vasúti pályaudvar ingatlanát működteti, így lehetőség nyílna a vasútállomások és közvetlen környezetük fejlesztésére.
Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója az ATV-nek szerdán azt nyilatkozta, hogy az ÁSZ feladata termeszetesen az, hogy ellenőrizze és biztosítsa az állami vagyont, de egyelőre vannak olyan adatok amelyek még nem állnak a MÁV csoport rendelkezésére.
Hozzátette, hogy pontosan milyenek lesznek a fejlesztési tervek, és azoknak milyen értéke, megtérülése lesz – ezt akkor lehet majd megmondani, amikor beérkeztek a pályaudvarok hasznosítására szánt pályázatok.
Konkrét ajánlat még nem érkezett be. Január 31. a határidő, én úgy tippelem, hogy valószínűleg aznap fog ez megtörténni. Nagyon sok tisztázó kérdés érkezett (…) érdeklődés van
– fogalmazott Hegyi Zsolt.
A MÁV csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a nagy pályaudvarok újulhatnak meg (például a Nyugati, Keleti, Déli pályaudvar mellett a debreceni, a győri és a szegedi állomás) magántőkével, a vasútfejlesztésre azonban állami források és hitel áll majd rendelkezésre.
Korábban a Világgazdaság megírta, hogy
Magyarország egymilliárd eurós kérelemmel fordult a beruházási bankhoz, amit egymilliárd eurós saját erővel egészít ki,
a hitelkérelem 30 évre szól, és 500 kilométernyi új vasutat akarnak ebből építeni négy év alatt.
Tavaly októberben tesztelte a MÁV azokat a mozdonyokat, amelyek jó eséllyel idén ellephetik a hazai vasútvonalakat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.