BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Budapest,,Hungary,-,May,13,,2016:,Facade,Of,Keleti,Station

MÁV-vezér: napokon belül lejár a határidő, de még nem érkeztek pályázatok a pályaudvarokra

Az állam magánbefektetők bevonásával tíz vasúti pályaudvar ingatlanát akarja közel száz évig működtetni. A MÁV csoport vezérigazgatója közölte, hogy még nem érkeztek pályázatok, de szerinte az utolsó pillanatban esnek majd be.

A Világgazdaság is megírta, hogy az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az ajánlatkérés fázisában kért adatszolgáltatást a MÁV-tól a pályaudvarok felújítását célzó tervekről. A társaság szerint ez az eljárás „rendkívül szokatlan” volt.

Budapest,,Hungary,-,May,13,,2016:,Facade,Of,Keleti,Station
MÁV-vezér: napokon belül lejár a határidő, de még nem érkeztek pályázatok a pályaudvarokra / Fotó: Shutterstock

Lázár János építési és közlekedési miniszter korábban jelentette be, hogy 99 évig az állam magánbefektetők bevonásával tíz vasúti pályaudvar ingatlanát működteti, így lehetőség nyílna a vasútállomások és közvetlen környezetük fejlesztésére.  

Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója az ATV-nek szerdán azt nyilatkozta, hogy az ÁSZ feladata termeszetesen az, hogy ellenőrizze és biztosítsa az állami vagyont, de egyelőre vannak olyan adatok amelyek még nem állnak a MÁV csoport rendelkezésére. 

Hozzátette, hogy pontosan milyenek lesznek a fejlesztési tervek, és azoknak milyen értéke, megtérülése lesz – ezt akkor lehet majd megmondani, amikor beérkeztek a pályaudvarok hasznosítására szánt pályázatok.

Konkrét ajánlat még nem érkezett be. Január 31. a határidő, én úgy tippelem, hogy valószínűleg aznap fog ez megtörténni. Nagyon sok tisztázó kérdés érkezett (…) érdeklődés van

– fogalmazott Hegyi Zsolt.

A MÁV csoport vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a nagy pályaudvarok újulhatnak meg (például a Nyugati, Keleti, Déli pályaudvar mellett a debreceni, a győri és a szegedi állomás) magántőkével, a vasútfejlesztésre azonban állami források és hitel áll majd rendelkezésre. 

Korábban a Világgazdaság megírta, hogy 

Magyarország egymilliárd eurós kérelemmel fordult a beruházási bankhoz, amit egymilliárd eurós saját erővel egészít ki,

a hitelkérelem 30 évre szól, és 500 kilométernyi új vasutat akarnak ebből építeni négy év alatt. 

Már Magyarországon vannak az új mozdonyok, amelyek ugyan harmincévesek, de így is mentőövet jelenthetnek a MÁV-nak

Tavaly októberben tesztelte a MÁV azokat a mozdonyokat, amelyek jó eséllyel idén ellephetik a hazai vasútvonalakat.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.