BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Gőzerővel zajlik a munka az M7-es autópályán – a melegben sincs megállás

Az M7-es autópályán az M0-s és Balatonvilágos között két szakaszon zajlik még korábban indult munkavégzés.

 A nagy melegben is zajlanak a munkálatok az M7-es autópályán – közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő a Facebookon.

A nagy meleg ellenére is dolgoznak az M7-es autópályán
A nagy meleg ellenére is dolgoznak az M7-es autópályán / Fotó: MKIF Zrt. – Az ország útja / Facebook

Az M7-es autópályán az M0-s és Balatonvilágos között két szakaszon zajlik még korábban indult munkavégzés:

  • Martonvásár térségében (a 28–35. kilométer között, a várható befejezés: július 10–11.)
  • Lepsény térségében (a 64–73. kilométer között, a várható befejezés: július  3–4.)

Mindkét helyen cserélik a kötő- és a kopórétegeket, az előbbi helyen 7, az utóbbi helyszínen 9 kilométer hosszan úgy, hogy figyelni kell, hogy az új és a régi burkolat találkozásánál nem lehet 3 milliméternél nagyobb a szintkülönbség. A terelések ellenére a két sávon történő haladást a felújítások során végig biztosítják a Balaton felé, az M7-es háromsávos szakaszán a Budapest felé tartók pedig ugyanúgy három sávot használhatnak, mintha nem lenne munkavégzés. 

 Az állami cég közlése szerint a burkolatcsere – a terelés kiépítését követően – hat alapvető lépésből áll (a terelés kiépítése után):

  • először lemarják a régi burkolatot, a széleket megvágják (azért fontos, mert a marógép a széleket enyhén homorúra alakítja, és a későbbi hengerlés során az új aszfaltanyag ezen a részen könnyen kinyomódhat).
  • A port alaposan eltávolítják – száraz felület szükséges a következő lépéshez. (Ha nedves a felület, meg kell várni, amíg felszárad).
  • Ezután kerül bitumenes emulzió a felületre, amely körülbelül 12 óra alatt szárad meg.
  • Erre jöhet a friss aszfalt, amely terítéskor eléri a 170 fokot. A rétegek (például a kötő- és a kopóréteg) között számolni kell a hűlési idővel, ami ilyen melegben akár 12–24 óra is lehet. 
  • A burkolati jeleket csak 60 fok alatti aszfaltra festhetik fel.
  • A régi és új burkolat találkozásához bitumenes szalag kerül, hogy megakadályozza a víz beszivárgását.

Ezután következhet a terelés bontása, és a forgalmat csak ezek után engedhetik az új pályaszakaszra.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.