Közlekedésbiztonsági és üzemeltetési szempontból is jobb megoldás lesz kialakítva most az M7-es autópályán – írta a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) a Facebookon.

A korábbi poszt szerint az eddigi acél szalagkorlát helyett betonelemekkel választják el a két pályatestet, és a vízelvezető rendszert is átépítik. Ahhoz, hogy ez a középső elválasztó sáv elbírja az elemeket, és a vízelvezetés is megfelelően legyen kialakítva, komoly alapozási, előkészületi, aszfaltozási munkákra van szükség, melynek munkálatai jelenleg is zajlanak az M7 siófoki és zamárdi csomópont közötti szakaszán.
Az MKIF kiemelte, hogy
a biztonságos munkavégzés miatt hétköznap irányonként egy-egy sáv járható, azonban a forgalmasabb időszakokban, vagyis hétvégén, biztosítják a haladást 2x2 sávon. Továbbá, június 13-tól irányonként két-két forgalmi sávot biztosítanak.
A poszt szerint az az üzemeltetői tapasztalatuk, hogy azokon a szakaszokon, ahol nincs az elválasztó sávban növényzet – és így azt nem kell nyírni, gondozni –, kevesebb időt kell az útüzemeltető munkatársaknak az előző sávban eltöltenie a sövényes szakaszokhoz képest.
Ezzel a megoldással a jövőben a betonelemekkel ellátott szakaszokon kevesebb lehet az elválasztó sávban folytatott munkákhoz szükséges mozgó terelés, vagyis kevésbé lassítják majd a forgalmat.
„Fontos: az elmúlt két év gyakorlatához hasonlóan a Balaton felé idén sem lesznek a vakáció ideje alatt az M0-s és Balatonvilágos között előre tervezett felújítási munkáink!” – írta az MKIF.
Korábban a Világgazdaság beszámolt róla, hogy két évvel ezelőtt elindult Magyarország eddigi legnagyobb útfejlesztése a gyorsforgalmi hálózaton, azóta folyamatosak a sávlezárások.
Május 22-én lezárták a főváros felé vezető oldalon az M7-es autópálya le- és felhajtó ágát Balatonfenyvesnél. A tervek szerint a lezárás augusztus 19-ig lesz érvényben.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. az autósokat arra kérte, hogy tartsák be a sebességkorlátozásokat, és különösen figyeljenek a munkaterületek közelében dolgozók biztonságára.






