BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megindult a lejtőn az autóipar - A BMW-t, a Mercedest is kevesebben veszik

Az elhúzódó globális gazdasági visszaeséstől való félelem miatt a kisméretű, valamint a kis fogyasztású kocsik kerülnek az érdeklődés középpontjába – írta a The Wall Street Journal a nagyközönséget október 4–19-ig fogadó Párizsi Autószalon sajtónapján.

Iparági elemzők szerint Európában ebben az évben 5,5 százalékkal, 14 millióra, 1997 óta a legkisebb értékre szűkül a piac. Jövőre pedig további 3-5 százalékos visszaesés várható, ez az évtized legrosszabb eredménye lesz. Pedig az első fél év nem volt rossz. A harminc európai ország (az EU27 és az EFTA) forgalmának átlaga pontosan 2 százalékkal marad el 2007 első hat hónapjáétól, ám augusztusban az EU15 és a három EFTA-ország alkotta Nyugat-Európában csupán Portugália autóforgalma emelkedett, a harminc európai országban pedig 15,5 százalékos volt a piacszűkülés átlaga, 780 301 gépkocsi kelt el.

Az értékesítés visszaesése kihat a beszállítókra is, legutóbb a török autóalkatrész-gyártók szövetségének tagvállalatai panaszkodtak 30 százalékos rendeléscsökkenésre, ami létszámleépítéshez vezet az ottani gyárakban.

Ugyanakkor a gazdasági hullámzásnak hagyományosan ellenálló német luxusautó-szegmens a piaci átlagnál jobban szűkült: a BMW és a hozzá tartozó Mini 17 százalékkal adott el kevesebb kocsit augusztusban, de a Mercedes, valamint a Smart forgalma is 18,1-del esett.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.