BUX 52,331.31
+0.03%
BUMIX 4,429.91
+0.79%
CETOP20 2,385.41
-0.10%
OTP 18,285
-0.03%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
-0.26%
-0.26%
-0.22%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,620
0.00%
RABA 1,570
+1.29%
0.00%
0.00%
-1.09%
+1.72%
0.00%
-0.38%
+2.44%
+1.79%
+0.24%
OTT1 149.2
0.00%
-1.61%
MOL 2,438
-0.25%
-1.32%
ALTEO 1,370
-0.36%
0.00%
+5.08%
EHEP 1,970
0.00%
0.00%
4IG 1,014
+1.40%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.60%
+0.58%
0.00%
-6.94%
SunDell 37,400
0.00%
+0.75%
0.00%
+2.21%
0.00%
+1.24%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Konténerözönt vár az orosz vasút

Részben magánbefektetőkkel megvalósított oroszországi infrastruktúra-fejlesztések, az áru vámkezelését gyorsító jogszabály-egységesítés és új technológiai megoldások bevetése is szükséges ahhoz, hogy a kínai áru rövidebb idő alatt jusson el Oroszországon át az Európai Unióba.

A kár a kétmillió TEU-t (egységkonténert) is meghaladhatja a Kínából Oroszországon át Európába küldött áru mennyisége, de ezért tenni is kell – mutatott rá az Orosz Vasutak (RZSD) vezérigazgatója és igazgatósági elnöke a Bécsben kedden zárult nemzetközi vasúti kongresszuson.

Fotó: Xinhua/Xiao Yijiu/AFP

Oleg Bjelozjorov emlékeztetett: néhány éve még a 600 ezer TEU is csak várakozás volt, ám ezt Oroszország már elérte, sőt 2018-ban 30 százalékkal túl is lépte. A kétmillió TEU-s cél érdekében az RZSD hét napra kívánja rövidíteni azt az időt, amely alatt a konténerek Oroszország távol-keleti határától eljuttathatók a nyugatiig. (Oleg Bjelozjorov nem közölte, hogy most átlagosan hány napig utaznak a szállítmányok.) Átfogó felújításokra van szükség továbbá a Bajkál–Amur és a transzszibériai vasútvonalakon, hogy azokon a konténerek a mostani napi 1150 helyett napi 1500 kilométert tehessenek meg.

Az RZSD első embere nagyon fontosnak nevezte az 1520 milliméteres (széles nyomtávú) vonal kiépítését is Kassa, Pozsony és Bécs között, ami „új szintre emelné a vasúti szállítást”. Az oroszországi társaság új technológiák és a vonatkozó szabályozás egységesítésével is gyorsítaná a szállítmányok határátlépését. Erre szélesebb körben, főként pedig a határátlépés gyorsítása végett van szükség. Bár e téren már sokat tett a Nemzetközi Vasúti Szövetség (UIC), Oleg Bjelozjorov szerint a kínai tranzitforgalom pezsdítése érdekében még nem eleget.

A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható

Kapcsolódó cikkek