A korábbi projektet a Budapest Airport Zrt. (BUD) lezárta, és már az új fejlesztésekre koncentrál – mondta a fővárosi repteret üzemeltető társaság a Világgazdasággal azzal kapcsolatban, hogy az ügyben a kormányhivatal szakhatósági hozzájárulás hiányában elutasította a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér II-es terminálja előtti parkolóház építési engedélyének kiadását.
„A reptér a határozat ellen nem terjesztett elő keresetet, így az jogerőssé vált” – közölte a közelmúltban egy képviselői kérdésre válaszolva Orbán Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára. Szerinte a kormány kiemelkedően fontosnak tartja a repülőtér és Budapest kapcsolatának erősítését, amelyet elsődlegesen nem parkolóházak építésétől, hanem a repülőtér kötött pályás kiszolgálásának megteremtésétől remél. Ennek tervei elkészültek, a megvalósításhoz szükséges engedélyek megvannak. A fejlesztés megvalósítása viszont csak évek múlva esedékes, így pedig más megvilágításba kerül a parkolóház kérdése.
Ferihegy utasforgalma dinamikusan nő, 2019-ben már csaknem 16,2 millió utast szolgáltak ki a terminálok. Ilyen volumenű reptéren alapvető elvárás, hogy a terminálokhoz közel fedett, őrzött parkolókat is kialakítson az üzemeltető. A parkolóház megépítése része annak a hosszú távú repülőtér-fejlesztési tervnek, amelyen a Budapest Airport és a magyar kormányzat közösen dolgozik. Ez nemcsak parkolóház-építést, hanem új közlekedési, repülőtér-megközelítési koncepciót is magában foglal – írta lapunknak a BUD.
A most átdolgozott terv új infrastruktúra építése mellett a repülőtér közlekedési kapcsolatainak javítását is tartalmazza.
A teljes cikk a Világgazdaság pénteki számában olvasható