Ledolgozná hátrányát a MÁV
Középtávú stratégiát dolgozott ki a MÁV a vasút versenyképességének javítása érdekében, ami leginkább a menetidők csökkentését célozza Budapest és a nagyobb vidéki városok, megyeszékhelyek és megyei jogú városok között – derül ki a Magyar Hírlap cikkéből.
Az írás szerint
a MÁV 2030-ig tartó stratégiai céljai között a legforgalmasabb fővonalakon a pályasebesség emelése,
cél a százhatvanas sebesség elérése.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a napilapnak elmondta, hogy a most zajló pályafejlesztéseknek köszönhetően 2022-re 560 kilométer hosszú vasútvonal lesz alkalmas arra a biztosítóberendezésekkel együtt, hogy 160 kilométer/órás tempóval közlekedjenek a vonatok. Ezeken a vonalakon nemcsak a sebesség emelkedik, hanem a tengelyterhelés is nő a jelenlegi 21-ről 22,5 tonnára, amely a vasúti teherforgalom pozícióit erősíti.
Szavai szerint
jelentős változás lesz ezáltal például a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza–Miskolc–Budapest „körvasúton”,
hiszen itt a pálya legnagyobb része százhatvanasra épül át