A Nyugati pályaudvar és Ferihegy között a következő menetrendi módosításig, június 15-ig használhatók utazásra a Budapest-bérletek – válaszolt a Világgazdaságnak a MÁV-Start Zrt.

Budapest, 2019. május 23.A MÁV-csoport egyik InterCity (IC) szerelvénye vár indulásra a főváros Nyugati pályaudvarán. A magasabb szolgáltatást nyújtó, többnyire belföldön közlekedő távolsági vasúti járat az ország nagyobb városaiba szállít naponta utasokat.   MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt. Budapest, 2019. május 23.
A MÁV-csoport egyik InterCity (IC) szerelvénye vár indulásra a főváros Nyugati pályaudvarán. A magasabb szolgáltatást nyújtó, többnyire belföldön közlekedő távolsági vasúti járat az ország nagyobb városaiba szállít naponta utasokat.   
MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Június 15-ig nem kell pótdíjat fizetni az érintett vonalon.
Fotó: Jászai Csaba / MTI

Ezt követően az InterCity vonatok, gyorsvonatok ismét csak felár megfizetése mellett vehetők igénybe. Lapunk azért érdeklődött az állami vasúttársaságnál, mert az eredetileg csak arra az időre hirdette meg a bérletek felár nélküli használhatóságát az említett vonalon, amíg át nem adják a felújított metrót, annak teljes szakaszán. Márpedig tegnap átadták.

Azt is meg szerettük volna tudni, hogy e kedvezmény miatt mekkora IC-pótjegy bevételtől esett el a MÁV-Start, illetve, hogy e kiesést megtéríti-e számára az állam. Kiderült azonban, hogy a Budapest-bérlettel utazók számát a városhatáron belüli korlátlan utazás miatt megbecsülni is nehéz. A bérletek elfogadásáért járó térítés azonban fedezte a felmerülő többletköltségeket.