Újabb esemény történt ma a MÁV Vagon eladásának folyamatában: az eladó MÁV-Start, a tulajdonost cserélő MÁV Vagon és a vevő Magyar Vagon menedzsmentje egyeztetett a munkavállalói érdekképviseletekkel – tudta meg a Világgazdaság. Érdekképviseleti oldalon jelen voltak a VDSZSZ Szolidaritás, a VSZ és az MTSZSZ, valamint a KÜT és az Üzemi Tanácsok képviselői.

Az egyeztetésen a MÁV Vagon értékesítésével összefüggő, a munkavállalókat érintő kérdésekről tárgyalnak. Az értékesítésre a hazai gördülőállomány minőségi és mennyiségi fejlesztése érdekében van szükség.
A megbeszélésen a vevő Magyar Vagon újra kinyilvánította, hogy vállalja a foglalkoztatáspolitikai intézkedések jelenlegi tartalommal való fenntartását a vonatkozó megállapodások szerinti időre.
Jó példa erre az a Dunakeszi Járműjavító, amely szintén a Magyar Vagoné, s amely szintén megtartott minden munkavállalói vívmányt. Jelezte továbbá, hogy mindenkinek a munkájára számít a jövőben is, a kollégáknak továbbra is biztos munkahelyük van. (Lapunk információi szerint ráadásul a Dunakeszi Járműjavító foglalkoztatottainak száma folyamatosan nő. Az persze, hogy mi történik majd a szolnoki cégnél, az ottani megbízások és fejlesztések alakulásán múlik.)
A MÁV Vagon Kft. értékesítésében elsődleges szempont, hogy az érintett kollégák foglalkoztatásának feltételei, jogai és juttatásai ne módosuljanak hátrányosan. A Magyar Vagon abban bízik, hogy biztosabb és kiszámíthatóbb jövőképet tud nyújtani a munkavállalóinak, ahol a jelenlegi munkavállalói juttatások semmilyen formában nem csorbulnak. A Magyar Vagon – hangsúlyozta a cég – piacképes és erős vállalat. A cég többek között az IC+-gyártás újraindításával kívánja a hazai vasúti gördülőállományt minőségében és mennyiségében javítani.