BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feltámasztja a Vudut a Walmart

Egyre kisebb az esély egy univerzális filmszolgáltató létrejöttére. A piac széttagolódása megfordíthatatlannak látszik, ahogy szö­vetségek szövődnek a streamszolgáltatók és a médiatársaságok között.

Az online videótékák versenyében nagyot lép előre a Walmart azzal, hogy exkluzív tartalomszolgáltatói szerződést köt a Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) filmstúdióval. A világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalata a nyolc éve megvásárolt Vudu nevű digitális videótékája számára tárazott be az MGM filmjeiből, sorozataiból és tévés tartalmaiból – írja a Reuters. A Vudut a Walmart kissé elhanyagolta, a Netflix és az Amazon Prime, a Hulu és társaik állva is hagyták az utóbbi években, s ezen kíván most változtatni a társaság.

Az MGM magához láncolásával a Walmartnak már nem lesz gondja a partnerkereséssel, ám ez nem mondható el a riválisokról. A párválasztás a többiek számára is időszerű lesz, hiszen a jövőben a nagy stúdiók és a műsorszórók közötti összeborulásra épülő üzleti modellek lesznek életképesek. Nagy átalakulást hoz a piacon, hogy a Hulu nevű streamszolgáltatóban résztulajdonos Walt Disney a jövő évtől önállósítja magát, s viszi magával a filmjeit is. Erős konkurenst kap ezzel a világelső Netflix, hiszen a Disney a nyáron megszerezte a Huluban szintén érdekelt Twenty-First Century Foxot is, annak teljes filmkatalógusával együtt. Kérdéses, mi lesz a Hulu sorsa, a cég harmadik főrészvényese ugyanis az a Comcast kábeltársaság, amely épp a Foxot ütötte ki a brit Sky fizetős médiacsoport megszerzéséért vívott harcban. Az AT&T távközlési óriás pedig az idén megvásárolta a Time Warnert az HBO-val együtt, így az ő repertoárja is sokkal szélesebb lett. A „klikkesedés” a saját gyártású filmekre és sorozatokra ráálló Netflixnek is ad feladatokat, bár most elsősorban előfizetői tábora bővülésének hirtelen lelassulására kell hatásos ellenszert találnia.

Ráadásul ezentúl a Vudura is figyelnie kell, hiszen a cég megváltoztatja a klasszikus videótékákat idéző modelljét, amelyben megvásárolni és virtuálisan kölcsönözni is lehet a filmeket a 150 ezer címet tartalmazó katalógusból. A kölcsönzés díja 99 centtől 5,99 dollárig terjed, míg a filmek megvásárlása 4,99–24,99 dollár közötti kiadással jár. Vannak ingyenes tartalmak is, de alapdíjat senkinek sem kell fizetnie. Ezzel szemben a Netflix a belépőszintű, 11 dolláros havi előfizetési díja fejében korlátlan hozzáférést ad a filmjeihez. Az előfizetéses konstrukció neki bejött, ezt látva a jövőben a Vudu is kínál majd ilyet a 200 streamszolgáltató számára otthont adó Egyesült Államokban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.