A BMW üzemi nyereségének meglepetést okozó, 27 százalékos eséséről számolt be a harmadik negyedéves gyorsjelentésében. A bajoroktól 1,91 milliárd eurós üzemi eredményt várt a piac, ám ebből csak 1,75 milliárd valósult meg. A negyedévben 592,3 ezer BMW-t, Minit és Rolls-Royce-t értékesítettek világszerte, ez mindössze 0,3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi adatnál. A gyenge adatokat és a gyászos piaci környezetre tett utalásokat rosszul fogadták a részvényesek, a jelentés publikálását követően a BMW árfolyama 2,6 százalékot esett a frankfurti tőzsdén. Igaz, az előjelek eleve rosszak voltak, hiszen a németek a múlt hónapban már jelezték, hogy nem tudják teljesíteni az üzleti évre kitűzött profitcéljaikat, stagnálás helyett eredményük a tavalyi alatt marad. Akkor ezt a piacon dúló árverseny erősödésével indokolták. Most a rajtuk kívül álló negatív tényezők sorát a kedvezőtlen árfolyamváltozásokkal, a dráguló nyersanyagokkal, az Egyesült Államok, valamint Kína és az EU közötti kereskedelmi feszültségek növekedésével egészítették ki, miközben a saját hibáik miatt elrendelt költséges visszahívások is jelentősen és fölöslegesen növelték a kiadásaikat.
A harmadik negyedév elsősorban könnyen lángra kapó luxusautóik kényszerű visszahívásától és a dízelbotrányban való érintettségüktől volt hangos. A visszahívásokra 679 millió eurót különítettek el, dízelautóik kibocsátási adatainak meghamisítását viszont megúszták egy szeptemberben kirótt 10 millió eurós bírsággal – legalábbis egyelőre. Nyereségüket az elektromos, valamint az önvezető autók kiugróan magas fejlesztési költségei is csökkentették. Bár a BMW-nek a Volkswagennél és a Mercedesnél kevesebb gondja akadt a szeptembertől hatályos, valós körülmények között elvégzett emissziós tesztek (WLTP) teljesítésével, az ezeknek nem megfelelő modelljeik áron aluli kiárusítása negatívan érintette az eredményüket. A negyedév legjobb hírét egy hónapja jelentették be, eszerint a BMW lesz az első fecske, amely globális autógyártóként többségi tulajdont szerezhet kínai vegyesvállalatában. A bajorok 3,6 milliárd euró fejében a korábban maximált 50-ről 75 százalékra növelhetik részesedésüket a Brilliance-szal közös cégükben, s kínai jelenlétük erősítésére
3 milliárd dolláros beruházást igénylő újabb üzem létesítéséről állapodtak meg partnerükkel. A debreceni BMW-gyár építéséről még a második negyedév végén kötöttek szerződést. A BMW most az üzleti év kilátásain nem módosított, bár jelezte, hogy továbbra is nehéz időszak előtt áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.