BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább apadt a BMW nyeresége

A BMW üzemi nyereségének meglepetést okozó, 27 százalékos eséséről számolt be a harmadik negyedéves gyorsjelentésében. A bajoroktól 1,91 milliárd eurós üzemi eredményt várt a piac, ám ebből csak 1,75 milliárd valósult meg. A negyedévben 592,3 ezer BMW-t, Minit és Rolls-Royce-t értékesítettek világszerte, ez mindössze 0,3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi adatnál. A gyenge adatokat és a gyászos piaci környezetre tett utalásokat rosszul fogadták a részvényesek, a jelentés publikálását követően a BMW árfolyama 2,6 százalékot esett a frankfurti tőzsdén. Igaz, az előjelek eleve rosszak voltak, hiszen a németek a múlt hónapban már jelezték, hogy nem tudják teljesíteni az üzleti évre kitűzött profitcéljaikat, stagnálás helyett eredményük a tavalyi alatt marad. Akkor ezt a piacon dúló árverseny erősödésével indokolták. Most a rajtuk kívül álló negatív tényezők sorát a kedvezőtlen árfolyamváltozásokkal, a dráguló nyersanyagokkal, az Egyesült Államok, valamint Kína és az EU közötti kereskedelmi feszültségek növekedésével egészítették ki, miközben a saját hibáik miatt elrendelt költséges visszahívások is jelentősen és fölöslegesen növelték a kiadásaikat.

A harmadik negyedév elsősorban könnyen lángra kapó luxusautóik kényszerű visszahívásától és a dízelbotrányban való érintettségüktől volt hangos. A visszahívásokra 679 millió eurót különítettek el, dízelautóik kibocsátási adatainak meghamisítását viszont megúszták egy szeptemberben kirótt 10 millió eurós bírsággal – legalábbis egyelőre. Nyereségüket az elektromos, valamint az önvezető autók kiugróan magas fejlesztési költségei is csökkentették. Bár a BMW-nek a Volkswagennél és a Mercedesnél kevesebb gondja akadt a szeptembertől hatályos, valós körülmények között elvégzett emissziós tesztek (WLTP) teljesítésével, az ezeknek nem megfelelő modelljeik áron aluli kiárusítása negatívan érintette az eredményüket. A negyedév legjobb hírét egy hónapja jelentették be, eszerint a BMW lesz az első fecske, amely globális autógyártóként többségi tulajdont szerezhet kínai vegyesvállalatában. A bajorok 3,6 milliárd euró fejében a korábban maximált 50-ről 75 százalékra növelhetik részesedésüket a Brilliance-szal közös cégükben, s kínai jelenlétük erősítésére

3 milliárd dolláros beruházást igénylő újabb üzem létesítéséről állapodtak meg partnerükkel. A debreceni BMW-gyár építéséről még a második negyedév végén kötöttek szerződést. A BMW most az üzleti év kilátásain nem módosított, bár jelezte, hogy továbbra is nehéz időszak előtt áll.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.