Kína kivételével az összes piacot a magyar üzem látja majd el
Nem is ünnepelhette volna stílusosabban az Audi, hogy 25 évvel ezelőtt készült el első győri autója. Az új termék, a Q3-as ugyanis igazi világmodell lesz, a magyar üzem látja majd el Kína kivételével az összes piacot. A vadonatúj kompakt szabadidő-autónál mintha látványosan kerülték volna a tervezők, hogy a felmenő vonásai köszönjenek vissza, a jellegzetes C oszlopot leszámítva nincs olyan részlete, amely a korábbi modellre utalna. Sőt, a nagyobb Q-modellekről, például a Q5-ösről vagy Q7-esről ismert jegyek sem ismétlődnek látványosan. A bevállalósabb külső nagyobb külméreteket is hozott, ráadásul feltűnő színekből sincs hiány. Az első Q3-ashoz viszonyítva 97 milliméterrel, 4484-re nőtt a hosszúság és 77 milliméterrel, 2680-ra nyúlt a tengelytávolság, ami azt jelenti, hogy belül jóval tágasabb az új nemzedék, főleg a lábtérnél érezni az előrelépést. Az MQB-platformra épülő modellben a hátsó ülések nemcsak sínen csúsztathatók, hanem támlaszögük is állítható, a csomagtartó pedig az autó méretéhez képest egyenesen hatalmas. Alaphelyzetben 530 literes a raktér, opcióként elektromos csomagtérnyitás is kérhető. Szóval praktikum szempontjából nehéz a Q3-ason fogást találni.
A belső dizájnon szemlátomást sokat dolgoztak. Nem csak hűvösség árad az autóból, például narancssárga Alcantara-betét is kérhető. A színes dekorok nélkül kimondottan rideg hatást kelt a belső, amelynek minőségét egyébként nem érheti kritika. Az autó technokrata jellegét hangsúlyozza az opciós, vetített kijelzős műszerfal és a tűéles képű központi rendszer. A középkonzol nem egy nagy érintésérzékeny felület, mint mondjuk az A6-osban, a klímapanel hagyományos gombokat kapott. A minimalista stílus jegyében a Q3-asnál is elbúcsúzott az Audi a forgó kapcsolós világításvezérléstől, manuálisan, nyomógombbal aktiválhatjuk az alapáron LED-es tompított fényszórót. Ami a szolgáltatásokat illeti, pár évvel ezelőtti felső kategóriás limuzinok is megirigyelhetnék a Q3-as tudástárát. Egyrészt számos vezetéstámogató rendszerrel látták el, például dugóasszisztenssel, másrészt hangvezérlés és okosnavigáció jellemzi. Az utóbbi a korábbi útvonalak alapján felismeri a vezető preferenciáit, és ennek megfelelő útjavaslatokat is tesz.
Az új Audi háromtagú motorkínálattal kezdi pályafutását, a bázismodellt a hengerlekapcsolással felvértezett, 1,5-es TFSI hajtja 150 lóerővel. Felette helyezkedik el a 2,0 literes, 230 lovas TFSI, valamint jön a jól bevált 2,0 TDI 150 lóerővel. Alternatív hajtásról egyelőre nincs szó, az Audi mázlija, hogy a német vetélytársak – például a BMW X1 és a Mercedes-Benz GLA – sem kínálnak zöldhajtású változatot hasonszőrű modelljeikből. A 45 TFSI jelzésű csúcsbenzinest próbára téve egyértelművé vált, hogy ekkora teljesítmény útra viteléhez már kell a quattro hajtás. A 230 lóerő több mint elegendő energiával ruházza fel a Q3-ast, villámgyorsan el lehet vele érni a megengedett maximális sebességet. A hétgangos, S tronic váltó gyorsan és észrevétlenül kapcsolgat, de ha sportosra vesszük a figurát, feltűnik, hogy a gázpedál lenyomására viszonylag későn reagál a vezérlés. A finom manővereknél, például parkolásnál meg aztán végképp nem fogjuk szívünkbe zárni az S tronic váltót, a lassú irányváltások és a túl erős kúszás zavaró lehet.
A 2,0 TDI kézi váltója nem okozott csalódást. Rövid úton mozgatható, katonásan megvezetett szerkezetről van szó, s bár áttétele szellős, a nyomatékos motor miatt ez sem probléma. A 150 lóerős teljesítmény a legtöbb élethelyzetben elegendő, és megszállott dízelellenesnek kell ahhoz lenni, hogy valaki a vásárlásnál kihagyja a körből ezt a verziót. A futómű és a kormányzás hangolását nem vitték el túlzottan sportos irányba, de a menetprogramok segítségével amúgy is van némi mozgástere a sofőrnek. A helykínálaton és az extralistán biztosan nem múlik a Q3 sikere, és valószínűleg a korábbinál bátrabb formaterv is imponál a közönségnek. A németországi 33 500 eurós alapárból viszont arra is következtethetünk, hogy a Q3-as a prémium kompakt szabadidő-autók mezőnyében is a drágábbak közé tartozik majd.


