BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína kivételével az összes piacot a magyar üzem látja majd el

Győrben gyártja az Audi a Q3-as második nemzedékét, amely jóval tágasabb, mint az elődmodell. Számos vezetéstámogató rendszert kapott az újdonság, például dugóasszisztenst is.

Nem is ünnepelhette volna stílusosabban az Audi, hogy 25 évvel ezelőtt készült el első győri autója. Az új termék, a Q3-as ugyanis igazi világmodell lesz, a magyar üzem látja majd el Kína kivételével az összes piacot. A vadonatúj kompakt szabadidő-autónál mintha látványosan kerülték volna a tervezők, hogy a felmenő vonásai köszönjenek vissza, a jellegzetes C oszlopot leszámítva nincs olyan részlete, amely a korábbi modellre utalna. Sőt, a nagyobb Q-modellekről, például a Q5-ösről vagy Q7-esről ismert jegyek sem ismétlődnek látványosan. A bevállalósabb külső nagyobb külméreteket is hozott, ráadásul feltűnő színekből sincs hiány. Az első Q3-ashoz viszonyítva 97 milliméterrel, 4484-re nőtt a hosszúság és 77 milliméterrel, 2680-ra nyúlt a tengelytávolság, ami azt jelenti, hogy belül jóval tágasabb az új nemzedék, főleg a lábtérnél érezni az előrelépést. Az MQB-platformra épülő modellben a hátsó ülések nemcsak sínen csúsztathatók, hanem támlaszögük is állítható, a csomagtartó pedig az autó méretéhez képest egyenesen hatalmas. Alaphelyzetben 530 literes a raktér, opcióként elektromos csomagtérnyitás is kérhető. Szóval praktikum szempontjából nehéz a Q3-ason fogást találni.

A belső dizájnon szemlátomást sokat dolgoztak. Nem csak hűvösség árad az autóból, például narancssárga Alcantara-betét is kérhető. A színes dekorok nélkül kimondottan rideg hatást kelt a belső, amelynek minőségét egyébként nem érheti kritika. Az autó technokrata jellegét hangsúlyozza az opciós, vetített kijelzős műszerfal és a tűéles képű központi rendszer. A középkonzol nem egy nagy érintésérzékeny felület, mint mondjuk az A6-osban, a klímapanel hagyományos gombokat kapott. A minimalista stílus jegyében a Q3-asnál is elbúcsúzott az Audi a forgó kapcsolós világításvezérléstől, manuálisan, nyomógombbal aktiválhatjuk az alapáron LED-es tompított fényszórót. Ami a szolgáltatásokat illeti, pár évvel ezelőtti felső kategóriás limuzinok is megirigyelhetnék a Q3-as tudástárát. Egyrészt számos vezetéstámogató rendszerrel látták el, például dugóasszisztenssel, másrészt hangvezérlés és okosnavigáció jellemzi. Az utóbbi a korábbi útvonalak alapján felismeri a vezető preferenciáit, és ennek megfelelő útjavaslatokat is tesz.

Az új Audi háromtagú motorkínálattal kezdi pályafutását, a bázismodellt a hengerlekapcsolással felvértezett, 1,5-es TFSI hajtja 150 lóerővel. Felette helyezkedik el a 2,0 literes, 230 lovas TFSI, valamint jön a jól bevált 2,0 TDI 150 lóerővel. Alternatív hajtásról egyelőre nincs szó, az Audi mázlija, hogy a német vetélytársak – például a BMW X1 és a Mercedes-Benz GLA – sem kínálnak zöldhajtású változatot hasonszőrű modelljeikből. A 45 TFSI jelzésű csúcsbenzinest próbára téve egyértelművé vált, hogy ekkora teljesítmény útra viteléhez már kell a quattro hajtás. A 230 lóerő több mint elegendő energiával ruházza fel a Q3-ast, villámgyorsan el lehet vele érni a megengedett maximális sebességet. A hétgangos, S tronic váltó gyorsan és észrevétlenül kapcsolgat, de ha sportosra vesszük a figurát, feltűnik, hogy a gázpedál lenyomására viszonylag későn reagál a vezérlés. A finom manővereknél, például parkolásnál meg aztán végképp nem fogjuk szívünkbe zárni az S tronic váltót, a lassú irányváltások és a túl erős kúszás zavaró lehet.

A 2,0 TDI kézi váltója nem okozott csalódást. Rövid úton mozgatható, katonásan megvezetett szerkezetről van szó, s bár áttétele szellős, a nyomatékos motor miatt ez sem probléma. A 150 lóerős teljesítmény a legtöbb élethelyzetben elegendő, és megszállott dízelellenesnek kell ahhoz lenni, hogy valaki a vásárlásnál kihagyja a körből ezt a verziót. A futómű és a kormányzás hangolását nem vitték el túlzottan sportos irányba, de a menetprogramok segítségével amúgy is van némi mozgástere a sofőrnek. A helykínálaton és az extralistán biztosan nem múlik a Q3 sikere, és valószínűleg a korábbinál bátrabb formaterv is imponál a közönségnek. A németországi 33 500 eurós alapárból viszont arra is következtethetünk, hogy a Q3-as a prémium kompakt szabadidő-autók mezőnyében is a drágábbak közé tartozik majd.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.