Christian von Koenigsegg 24 évesen alapította meg autógyárát, és nyolc évvel később, 2002-ben készítette el első autóját. A kezdeti években apja támogatásával és segítségével építette fel a vállalkozást, amely ma a hiperautók gyártása mellett fejlesztőcégként is sikeres. Ezek után nem csoda, hogy az Agera nevű megaautó utódaként kifejlesztett sportkocsit Jesko von Koenigsegg után nevezte el az alkotó.
A karosszéria 3 centivel magasabb és 4 centivel hosszabb az elődnél, ez könnyebb beszállást és nagyobb teret hozott. Az új aerodinamikai csomag jobb hatásfokkal működik, azaz több leszorító erőt termel úgy, hogy kevésbé akadályozza az előrejutást. A külső tükrök például egyenként 20 kilogramm leszorító erőt termelnek 250 kilométer per órás tempónál. Az Agera RS-hez képest 40 százalékkal nagyobb a leszorító erő, 250 kilométer per óránál 800 kilogramm, 275 kilométer per óránál 1000 kilogramm, a maximum 1400 kilogramm.
Alaposan áttervezték az 5,0 literes V8-as motort, teljesen új a főtengely, újak a hajtókarok és dugattyúk. A turbókéslekedést úgy csökkentik, hogy egy 20 literes tartályból levegőt fújnak a feltöltőre. Egy villanymotor állítja elő a 20 baros nyomást. Kellemes mellékhatásként gyorsabban melegszik be a katalizátor, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Hármas befecskendezést használnak, az égéstér és a szívócső mellett egy még korábbi befecskendező fúvókát is használnak. Az itt bejuttatott üzemanyag jobban elvegyül a levegőben, ami tökéletesebb égéshez vezet. Mindezek eredményeként az 5,0 literes V8-as biturbó teljesítménye 1280 lóerő benzinkúton tankolható 95-ös benzinnel, míg E85-tel már 1600 lóerőre képes a blokk. A maximális nyomaték 1500 newtonméter 5100/perces fordulaton, de nem kell feltétlenül pörgetni a gépet, hiszen a 2700–6170/perc tartományban 1000 newtonméter felett teljesít az erőforrás, amelynek leszabályozási fordulata 8500/perc.
A hatalmas motorerőn kívül még a Light Speed Transmission nevű váltó is említést érdemel, a kilencfokozatú egység összesen 7 tengelykapcsolót használ, gyorsabb a hagyományos duplakuplungos váltónál, és 90 kilogrammos tömegével úgy fél mázsával könnyebb is. Mindössze 125 darabot készítenek, tehát három évig lesz megvásárolható a Jesko, amelynek hárommillió dolláros indulóárat jósolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.