BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hét tengelykapcsolós a váltó

Christian von Koenigsegg 24 évesen alapította meg autógyárát, és nyolc évvel később, 2002-ben készítette el első autóját. A kezdeti években apja támogatásával és segítségével építette fel a vállalkozást, amely ma a hiperautók gyártása mellett fejlesztőcégként is sikeres. Ezek után nem csoda, hogy az Agera nevű megaautó utódaként kifejlesztett sportkocsit Jesko von Koenigsegg után nevezte el az alkotó.

A karosszéria 3 centivel magasabb és 4 centivel hosszabb az elődnél, ez könnyebb beszállást és nagyobb teret hozott. Az új aerodinamikai csomag jobb hatásfokkal működik, azaz több leszorító erőt termel úgy, hogy kevésbé akadályozza az előrejutást. A külső tükrök például egyenként 20 kilogramm leszorító erőt termelnek 250 kilométer per órás tempónál. Az Agera RS-hez képest 40 százalékkal nagyobb a leszorító erő, 250 kilométer per óránál 800 kilogramm, 275 kilométer per óránál 1000 kilogramm, a maximum 1400 kilogramm.

Alaposan áttervezték az 5,0 literes V8-as motort, teljesen új a főtengely, újak a hajtókarok és dugattyúk. A turbókéslekedést úgy csökkentik, hogy egy 20 literes tartályból levegőt fújnak a feltöltőre. Egy villanymotor állítja elő a 20 baros nyomást. Kellemes mellékhatásként gyorsabban melegszik be a katalizátor, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást. Hármas befecskendezést használnak, az égéstér és a szívócső mellett egy még korábbi befecskendező fúvókát is használnak. Az itt bejuttatott üzemanyag jobban elvegyül a levegőben, ami tökéletesebb égéshez vezet. Mindezek eredményeként az 5,0 literes V8-as biturbó teljesítménye 1280 lóerő benzinkúton tankolható 95-ös benzinnel, míg E85-tel már 1600 lóerőre képes a blokk. A maximális nyomaték 1500 newtonméter 5100/perces fordulaton, de nem kell feltétlenül pörgetni a gépet, hiszen a 2700–6170/perc tartományban 1000 newtonméter felett teljesít az erőforrás, amelynek leszabályozási fordulata 8500/perc.

A hatalmas motorerőn kívül még a Light Speed Transmission nevű váltó is említést érdemel, a kilencfokozatú egység összesen 7 tengelykapcsolót használ, gyorsabb a hagyományos duplakuplungos váltónál, és 90 kilogrammos tömegével úgy fél mázsával könnyebb is. Mindössze 125 darabot készítenek, tehát három évig lesz megvásárolható a Jesko, amelynek hárommillió dolláros indulóárat jósolnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.