BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már robogót is gyárt a Seat

Hogy milyen változásokon megy keresztül az autóipar, azt a Seat Urban Mobility részleg megalapítása is mutatja: ez a divízió azért jött létre, hogy a teljes VW csoport számára olyan megoldásokat fejlesszen, amelyek a városi közlekedés problémáira jelentenek gyógyírt. Az újítások jelentős része szoftveres, például a Seat már javában dolgozik azon a rendszeren, amely a közlekedési lámpákkal kommunikál, így a vezetőt már akkor figyelmezteti a központi kijelző, hogy vegye le a lábát a gázpedálról, mielőtt a lámpa pirosra váltana. A másik irányvonal viszont maga a közlekedési eszköz, amely jelen esetben egy robogó – a Seat 66 éves történetében ez az első termék, amely nem autó. Szó sincs arról, hogy egyedül vágtak volna bele a projektbe, a spanyol Silenciót választották partnernek, amely kezdettől fogva kizárólag elektromos robogók fejlesztésével foglalkozik. A műszaki alapok a Silenciótól származnak (váz, akkumulátor, elektromotor), a Seat pedig a kiindulási alap köré rajzolta meg a saját stílusához illő idomokat. Az adatok szerint a 125 köbcentis robogók kiváltására lehet alkalmas az e-Scooter, a 11 kilowattos villanymotor 100 kilométer per órás csúcstempóig gyorsíthatja (Eco módban 50 kilométer per óra a maximum) a 130 kilogrammos testet, miközben a hatótávolság 115 kilométer.

Az igazi poén azonban az, hogy az akkumulátor egyszerűen kihúzható a vázból, és – mint egy gurulós kis bőrönd – felvihető a lakásba. Másként nem is működhetne a dolog, hiszen az akku tömege nem csekély, 35 kilogramm. Az elektromos hajtás dacára a praktikumra nem lehet panasz, hiszen két teljes méretű sisak is elfér az ülés alatt, az opciós listán pedig magasabb szélvédő és topcase is szerepel majd. Két USB-csatlakozó segítségével lehet menet közben tölteni a mobileszközöket, sőt az e-Scooter okostelefonnal is indítható, és a digitális kulcs szabadon küldhető lesz!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.