Nem egyszerű marketingfogásnak szánja a Skoda az újdonságot, a tervek szerint a jövőre piacra kerülő Superbek közül minden ötödikben iV hajtásláncot találunk majd. Mindez csak elsőre tűnik optimista jóslatnak, ugyanis a skandináv országokban, Hollandiában, illetve Angliában döbbenetes mértékben nő a kereslet a konnektoros hibridekre. Hogy idővel kiszorítja-e a dízeleket az üzleti autók közül a vegyes hajtás, az nyilván nemcsak a technikától, hanem a közhangulattól is függ, de az adatok szerint nem áll rosszul a Superb iV.
A Passat GTE-ből ismert hajtáslánc mozgatja az újdonságot, tehát az 1,4 literes, benzines turbómotor és a hatgangos DSG sebességváltóba behajtó villanymotor kombinációjáról van szó. Nem is a 218 lóerős rendszerteljesítmény az, amire felkapjuk a fejünket, sokkal inkább a 930 kilométeres kombinált hatótávolság, vagy az 1,1–1,9 literes átlagfogyasztás. Mindez úgy lehetséges, hogy a WLTP-ciklus szerint 62 kilométert képes megtenni két feltöltés között a Superb iV, ami mutatja, hogy az akkumulátortechnika milyen gyorsan fejlődik. Pár évvel ezelőtt egy 13 kilowattórás teleppel ennek csak a felére futotta.
A menetpróba azonban ismét rávilágított egy fontos dologra: ha úgy használunk elektromos üzemben egy hibridet, mint mondjuk egy dízelt (hűtünk, fűtünk, párátlanítunk, világítunk és így tovább), a hatótáv drámaian csökken. Hogy egészen konkrét legyek, 40 kilométer után kapcsolt be a benzinmotor, ami persze nem rossz, csak emlékeztet, hogy az adatokat fenntartással kell kezelni. A másik fontos dolog, hogy bármennyire helytakarékos módon helyezték is el a hátsó ülések alatt az akkucsomagot, az üzemanyagtank méretét csökkenteniük kellett, így 50 literesre zsugorodott a befogadóképesség. Vagyis hosszú, autópályás meneteknél (a Superb-tulajdonosoknál ez viszonylag gyakori) egészen biztosan gyakoribb vendég lesz a kutakon az iV, mint dízel társai.
A Superb iV persze városban vagy az agglomerációs közlekedésben nyilvánvalóan verhetetlen lesz, leginkább a felhasználás módjától függ, kinek melyik lehet a befutó. 2,3 kilowattal töltve (otthoni aljzatból) nagyjából öt óra szükséges a maximális töltöttség eléréséhez, 3,6 kilowattos wallboxszal ez az idő 3,5 órára csökken – villámtöltés a legtöbb plug-in hibridhez hasonlóan itt sem lehetséges. Az energiamenedzsment természetesen „okos”, a benzinmotor áramot tud termelni, hogy utunk későbbi szakaszán az akku teljes kapacitását fel tudjuk használni. Sőt, okostelefonos alkalmazásról vezérelve előklimatizálhatjuk az utasteret, és azt is beállíthatjuk, hogy csak akkor kezdje el felvenni a töltést az autó a hálózatról, amikor már az éjszakai tarifának köszönhetően olcsóbb a „tankolás”.
A 218 lóerős rendszerteljesítmény miatt a dinamikára nem lehet panasz, és az is érződik, hogy a hangszigetelést sem vették félvállról. Az átmenetek a villanymotoros és a vegyes hajtás között finomak és sokszor észrevehetetlenek, és a rugózás is egészen kellemes – a Superb a hibridségével megmaradt kényelmes és stresszmentes autónak. Az egyetlen gyakorlati hátrány, hogy 620 helyett 485 literes a limuzin raktere, a kombi pedig 660 helyett 550 liternyi pakkot fogad be. Ami az árakat illeti, jól látszik, hogy az iV-vel valódi alternatívát szeretnének kínálni a dízel- és a benzines változatok helyett. A 12,5 millió forintos alapár nagyjából félmillióval magasabb, mint amennyit egy 190 lovas DSG-s dízelért elkérnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.