BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jó tanuló felel

Miközben felkészítették a jövő ki­hívásaira, klasszikus értékeit is megtartotta a Volkswagen egyik legfontosabb modellje.

Bár a szabadidő-autók forradalma is feladta a leckét a kategóriának, csak a villanyautókra irányuló, hirtelen jött figyelem tudta háttérbe szorítani a Golf jelentőségét a vele párhuzamosan bemutatott ID.3-assal szemben. Ettől függetlenül az elkövetkező években még biztosan a belső égésű motorokkal kínált Golf áll majd az eladási toplista élén. A kategória legszélesebb választékában a háromhengeres 1.0 TSI turbós, benzines, 90 és 110, a négyhengeres 1.5 TSI 130 és 150 lóerővel szerepel. A 90 lóerős alapváltozat kivételével mind kapható lesz akár hengerlekapcsolásra, 40 és 160 kilométer per órás tempó között pedig a motor lekapcsolására (vitorlázásra) képes, 48 voltos lágyhibrid hajtással (eTSI). A hatfokozatú kézi helyett kérhető hétfokozatú DSG váltó – az utóbbi esetében alapáron jár –, újdonságként már Shift by Wire rendszerű, vagyis elektronikusan kapcsolható. A benzinesek takarékosságát és alacsony károsanyag-kibocsátását Miller égésfolyamat és részecskeszűrő teszi lehetővé. Később érkezik a 2.0 TSI is, amely a GTI, a GTI TCR és az R modellek orrába kerül.

Konnektoros hibridből is kétféle készül, az eHybrid és a GTE 13 kilowattóra kapacitású akkumulátorral, 1.4 TSI turbós benzinessel és hatfokozatú DSG váltóval jön, a rendszerteljesítmény 204, illetve 245 lóerő, az elektromos hatótáv 60 kilométer. Mivel továbbra is van igény dízelmotoros Golfra, csak az 1.6 TDI búcsúzik, a 2.0 TDI marad a kínálatban 115 és 150 lóerővel. Hogy a magas elvárásoknak is megfeleljen, az 1,8 milliárd eurós fejlesztési költség egy részét arra fordították, hogy a világ legtisztább üzemű belső égésű motorjává tegyék. Ezt az SCR katalizátor és az AdBlue rendszer számottevő továbbfejlesztésével érték el, nitrogén-oxidból például 80 százalékkal kevesebbet bocsát ki, mint a korábbi konstrukció.

Hasonló figyelmet fordítottak a futómű továbbfejlesztésére is. A MacPherson első felfüggesztést hátul kétféle megoldással párosítják, az alap-Golfokban torziós hidat, a 150 lóerős vagy izmosabb és az összkerékhajtású változatokban több lengőkaros konstrukciót alkalmaznak. Az első futómű esetében növelték a kormányzás precizitását, csökkentették a vibrációkat, a zajokat, és ezzel együtt a gördülési ellenállást.

A nyolcas Golf a hetestől örökölte műszaki alapjait, az MQB platformot használó karosszéria esetében a méreteken sem sokat változtattak, néhány centivel hosszabb és alacsonyabb lett, tengelytávja változatlan maradt. A 46 évvel ezelőtt bevezetett modellsorozat történetében minden generációváltásnál éppen annyit módosítottak a formaterven, hogy az alapvető karakterét megőrizze, mégis modernebb hatást keltsen.

Ezúttal látszólag pusztán a különbözőség kedvéért változtattak a külsején, ám a minden egyes karosszériaelemet érintő átalakítás és tökéletesítés eredménye egy minden eddiginél áramvonalasabb karosszéria. Légellenállási együtthatója a korábbi 0,30-ról 0,27-ra csökkent, ez takarékosabbá és csendesebbé is tette az autót. Ami a látványt illeti, megszólalásig hasonlít elődjére, a legfeltűnőbb az orr átrajzolása. A laposra és alul ívesre rajzolt LED-es fényszórók miatt kecsesebb, összességében lágyabb, a korábbinál kevésbé férfias autó benyomását kelti. A széles csomagtérfedél és a hasonlóan nagy ajtónyílások is a Golf esetében kiemelten kezelt praktikumról árulkodnak, bár a csomagtartó mérete továbbra is 380 literes, ahogy az utastér helykínálata is a korábbihoz hasonló, stílusa és ergonómiája azonban gyökeresen megváltozott!

A digitális korszak beköszöntével búcsút intettek az eltelt csaknem öt évtizeden át tökéletesített, tárgyilagos, de kifogástalan minőségű, bárki számára rutinból kezelhető műszerfalnak. Helyét egy letisztult, futurisztikus, audisan hűvös eleganciát sugárzó belső vette át, amelynek középpontjában a vadonatúj fedélzeti rendszer áll. Alapáras a 10 colos digitális műszeregység és a vele közös egységet képező, 8,25 colos érintőképernyő. A fizikai gombok döntő többségét érintésérzékeny felületre cserélték, még a tolótetőt is ilyen módon nyithatjuk-csukhatjuk. Ezenkívül bevezettek egy többfunkciós csúszkát, amellyel nemcsak a hangerőt, hanem például a hőmérsékletet is szabályozhatjuk.

Digitalizáció ide vagy oda, a nyolcas Golf megörökölte elődei legjobb tulajdonságait, nemcsak guruló okostelefonként, hanem autóként is elismerést érdemel, csak éppen alkalmazkodik a legújabb kihívásokhoz, ahogy egy jó tanulótól elvárható.

Előre a jövőbe

Számtalan modern extrát kínál alapáron vagy opciósan a nyolcas Golf. A vezetőtámogató rendszere autópályán 210 kilométer per órás tempóig szabályozza önállóan a sebességet és tartja a sávban az autót, ezenkívül kanyarban is képes elkerülni az ütközést a szembejövőkkel. A széria egyik legfontosabb újdonsága a Car2X kommunikáció lehetősége: a jövőben minden ilyen modullal felszerelt autótól vagy közlekedési jelzéstől szerezhető információ, ezzel is elősegítve a balesetek elkerülését. A beépített eSIM-mel mindig él az online kapcsolat, így távolról is ellenőrizhetjük, hogy bezártuk-e, vagy hogy mennyi üzemanyag van benne, sőt, az okostelefonunk akár helyettesítheti a slusszkulcsot. | am

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.