p. s. | A műköröm-alapanyagokat gyártó szegedi Mystic Nails Hungary Bt. 13 év alatt kétfős családi vállalkozásból több mint húsz országba szállító, dinamikusan növekvő nemzetközi cég lett. A siker titka egy sajátos üzleti modell – mondta Gyimesi László ügyvezető.
A tudatos üzletépítés akkor is sikerre vezethetett volna, ha nem nő a hazai konjunktúra. Kezdetben itthon értékesítettek, mára a bevételük mintegy kétharmada export. Úgy kezdték, mint mások: nem saját fejlesztésű termékekkel. Tudták, az expanzióhoz nem ez az út vezet. Speciális laboratóriumokkal együttműködve saját receptúrákat fejlesztettek ki, olyan termékeket is, amelyeket más nem gyárt.
A polckész termék minden részét maguk állítják elő, hogy egyediek és rájuk jellemzők legyenek. Még a címkéket is: ehhez speciális nyomtatókat szereztek. „Saját lábunkon állunk, ezért voltunk képesek két hét alatt saját magunk arculatváltást végrehajtani egy komplett termékcsoporton, ami azt jelenti, hogy kétszáz termék dizájnja változott meg – mondta az ügyvezető.
A bővülést mindezeken kívül a két-három éve végrehajtott erőteljes marketingkampány segítette. A cég másnapi kiszállítást vállal. Egyszer csak azon vették észre magukat, hogy négy helyett már hét-nyolc raktárosra van szükségük. A létszám 2018-ban tíz fővel bővült, ma harmincegyen vannak. Tavaly 210 millió forint volt a nettó árbevétel, 10 százalékkal több, mint 2018-ban. A modell szerves része a munkavállaló-barát szemlélet: ezért díjakat is nyertek, és Gyimesi Lászlót konferenciákra hívják bemutatni a jó gyakorlatokat. Például a dolgozóik füzetkét kapnak kuponokkal, mint „Dupla ebédidő”, vagy „Gyere 1 órával később dolgozni”. Minden hétfőn csoki- vagy gyümölcsnap van, és munkaidőben masszázs jár mindenkinek. „Amikor decemberben raktárost kerestünk, a Facebookon 24 óra alatt ötvenen érdeklődtek. Jó visszacsatolás, hogy vonzó munkahely vagyunk” – jegyezte meg a cégvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.