A művészek médiajelenlétét figyeli a Phillips Aukciósház új platformja. Az intézet az utóbbi években nagy hangsúlyt fektetett a feltörekvő művészekre, ehhez kapcsolódva fejlesztett egy digitális eszközt a koronavírus-krízis idején. Az Articker nyomon követi és pontozza a művészeket a médiában való jelenlétük alapján. Az aukciósház szakított a bevett műkereskedelmi szabállyal, amely szerint a feltörekvő művészeket az általuk elért árak alapján osztályozták. Ehelyett a platform arra törekszik, hogy a gyűjtők és a Phillips szakemberei számára az iparág legkiválóbb művészeit és globális hálózatait algoritmikusan fejezze ki. Az Articker egy 2014-ben kifejlesztett nyílt forráskódú eszköz, amely 150 ezer művészre vonatkozóan gyűjtött össze adatokat. Napi 16 ezer hírforrásból körülbelül ötezer cikket elemzett, hogy pontos információt nyújtson arról, kik ma a legfelkapottabb művészek. Eddig csak az aukciósház szakemberei használták, mostantól azonban az ügyfelek, a gyűjtők számára is elérhető egy módosított változata. A Phillips vezetői szerint az Articker azért forradalmi, mert hamarabb ad visszajelzést arról, hogy mely kortárs művészekbe érdemes befektetni, mint a másodpiac aukciós leütései.
A két vezető aukciósház, a Sotheby’s és a Christie’s mögött az 1796-os londoni alapítású Phillips a harmadik főszereplő. A cég dinamikus fejlődést mutat, 2018-ban 59 százalékkal emelkedett a forgalma. A Phillips 1999-ben került Bernard Arnault és az LVMH tulajdonába. A ház egyesült az elismert műkereskedő, Simon de Pury és Daniela Luxembourg vállalkozásával. Ez a csapat vezette be az órák, ékszerek és dizájntárgyak értékesítését az impresszionista, modern és kortárs műalkotások mellett. Simon de Pury 2002-ben többségi részesedést szerzett a társaságban, 2013 februárjában pedig a Mercury Group vette át a Phillipset. Az aukciósháznak Edward Dolman lett az igazgatója, aki előtte 27 évet húzott le a Christie’snél.
A platform
150
ezer művész adatait
gyűjtötte össze
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.