Pontosabb az Articker, mint a másodpiac
A művészek médiajelenlétét figyeli a Phillips Aukciósház új platformja. Az intézet az utóbbi években nagy hangsúlyt fektetett a feltörekvő művészekre, ehhez kapcsolódva fejlesztett egy digitális eszközt a koronavírus-krízis idején. Az Articker nyomon követi és pontozza a művészeket a médiában való jelenlétük alapján. Az aukciósház szakított a bevett műkereskedelmi szabállyal, amely szerint a feltörekvő művészeket az általuk elért árak alapján osztályozták. Ehelyett a platform arra törekszik, hogy a gyűjtők és a Phillips szakemberei számára az iparág legkiválóbb művészeit és globális hálózatait algoritmikusan fejezze ki. Az Articker egy 2014-ben kifejlesztett nyílt forráskódú eszköz, amely 150 ezer művészre vonatkozóan gyűjtött össze adatokat. Napi 16 ezer hírforrásból körülbelül ötezer cikket elemzett, hogy pontos információt nyújtson arról, kik ma a legfelkapottabb művészek. Eddig csak az aukciósház szakemberei használták, mostantól azonban az ügyfelek, a gyűjtők számára is elérhető egy módosított változata. A Phillips vezetői szerint az Articker azért forradalmi, mert hamarabb ad visszajelzést arról, hogy mely kortárs művészekbe érdemes befektetni, mint a másodpiac aukciós leütései.
A két vezető aukciósház, a Sotheby’s és a Christie’s mögött az 1796-os londoni alapítású Phillips a harmadik főszereplő. A cég dinamikus fejlődést mutat, 2018-ban 59 százalékkal emelkedett a forgalma. A Phillips 1999-ben került Bernard Arnault és az LVMH tulajdonába. A ház egyesült az elismert műkereskedő, Simon de Pury és Daniela Luxembourg vállalkozásával. Ez a csapat vezette be az órák, ékszerek és dizájntárgyak értékesítését az impresszionista, modern és kortárs műalkotások mellett. Simon de Pury 2002-ben többségi részesedést szerzett a társaságban, 2013 februárjában pedig a Mercury Group vette át a Phillipset. Az aukciósháznak Edward Dolman lett az igazgatója, aki előtte 27 évet húzott le a Christie’snél.
A platform
150
ezer művész adatait
gyűjtötte össze


