Négy év alatt 300 ezer példányt értékesített a Seat az Ateca szabadidő-autóból, amelynek most a megjelenését az időközben fejlődött márkaarculathoz igazították. Karcsúbb lett a fényszóró, és a rendszámtábla a felfelé megnyújtott légbeömlőben kap helyet. Az új első-hátsó lökhárítóval 18 milliméterrel nő a hossz, az FR modell egyénibb arculattal folytatja, még több a színre fújt elem a karosszériáján, a kínálat csúcsának számító új Xperience kivitel pedig fekete alsó védőburkolattal és kályhaezüst lökhárítóbetétekkel gazdagodik. Az utastérben az új színek és a díszvarrás mellett a technológia fejlődése jelzi a változást, tehát elérhető 10,25 colos digitális műszeregység, a fejegység (8,25 vagy 9,2 colos képátló) már vezeték nélküli kapcsolódást is lehetővé tesz, a vezetőtámogató rendszerek tudása szintén fejlődött. Alapfelszerelés az eSIM, amely új online szolgáltatásokat biztosít.
A motorpaletta négytagú, az 1,0 literes turbómotort Miller-ciklusra állították át, és új a turbófeltöltője is, a 110 lóerős háromhengeres 10 százalékos fogyasztáscsökkentést ígér a korábbihoz képest. Az 1,5-es turbómotor 150 lóerős és hengerlekapcsolással van felvértezve, a 2,0 literes turbómotor 190 lóerős, és szériában adják hozzá a duplakuplungos váltót, valamint a 4Drive összkerékhajtást. Egyedüli dízelként a 2.0 TDI marad, amely 115 vagy 150 lóerős teljesítménnyel választható, az utóbbinál lehet kérni a 4Drive hajtást.
A Cupra Atecánál csak a külső-belső megjelenés változott a 2020-as frissítés alkalmával. A gyári szóhasználat szerint magabiztosabb lett a megjelenés, ami azt jelenti, hogy még nagyobb felületet borít a jellegzetes mintájú rács, a karosszériadíszek sötét alumíniumszínűek. Az utastérben immár alapáron adott kagylóülésekben foglalhatnak helyet az elöl utazók, új a kormánykerék, nagyobbak a kapcsolófülek, a vetített műszeregység grafikája is egyedi. A központi érintőképernyő 9,2 colos képátlójú, a töltési lehetőség pedig egy USB-C-kapcsolat. Nem változott az erőforrás a frissített modellnél, nyoma sincs lágy hibrid hajtásnak, a 2,0 literes turbómotor 300 lóerőt és 400 newtonmétert tud, amivel 4,9 másodperc alatt érhető el a 100 kilométer per órás sebesség, a csúcs pedig 247 kilométer per óra. Extraként Akrapovic kipufogó teszi hangulatosabbá a haladást, és 18 colos féktárcsákat használó Brembo fékrendszer is elérhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.