BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szigorúbb lett a tekintete az Atecának

Új csúcsmodellt kap a spanyolok kompakt szabadidő-autója.

Négy év alatt 300 ezer példányt értékesített a Seat az Ateca szabadidő-autóból, amelynek most a megjelenését az időközben fejlődött márkaarculathoz igazították. Karcsúbb lett a fényszóró, és a rendszámtábla a felfelé megnyújtott légbeömlőben kap helyet. Az új első-hátsó lökhárítóval 18 milliméterrel nő a hossz, az FR modell egyénibb arculattal folytatja, még több a színre fújt elem a karosszériáján, a kínálat csúcsának számító új Xperience kivitel pedig fekete alsó védőburkolattal és kályhaezüst lökhárítóbetétekkel gazdagodik. Az utastérben az új színek és a díszvarrás mellett a technológia fejlődése jelzi a változást, tehát elérhető 10,25 colos digitális műszeregység, a fejegység (8,25 vagy 9,2 colos képátló) már vezeték nélküli kapcsolódást is lehetővé tesz, a vezetőtámogató rendszerek tudása szintén fejlődött. Alapfelszerelés az eSIM, amely új online szolgáltatásokat biztosít.

A motorpaletta négytagú, az 1,0 literes turbómotort Miller-ciklusra állították át, és új a turbófeltöltője is, a 110 lóerős háromhengeres 10 százalékos fogyasztáscsökkentést ígér a korábbihoz képest. Az 1,5-es turbómotor 150 lóerős és hengerlekapcsolással van felvértezve, a 2,0 literes turbómotor 190 lóerős, és szériában adják hozzá a duplakuplungos váltót, valamint a 4Drive összkerékhajtást. Egyedüli dízelként a 2.0 TDI marad, amely 115 vagy 150 lóerős teljesítménnyel választható, az utóbbinál lehet kérni a 4Drive hajtást.

A Cupra Atecánál csak a külső-belső megjelenés változott a 2020-as frissítés alkalmával. A gyári szóhasználat szerint magabiztosabb lett a megjelenés, ami azt jelenti, hogy még nagyobb felületet borít a jellegzetes mintájú rács, a karosszériadíszek sötét alu­míniumszí­nűek. Az utastérben immár alapáron adott kagylóülésekben fog­lalhatnak helyet az elöl utazók, új a kormánykerék, nagyobbak a kapcsolófülek, a vetített műszeregység grafikája is egyedi. A központi érintőképernyő 9,2 colos képátlójú, a töltési lehetőség pedig egy USB-C-kapcsolat. Nem változott az erőforrás a frissített modellnél, nyoma sincs lágy hibrid hajtásnak, a 2,0 literes turbómotor 300 lóerőt és 400 newtonmétert tud, amivel 4,9 másodperc alatt érhető el a 100 kilométer per órás sebesség, a csúcs pedig 247 kilométer per óra. Extraként Akrapovic kipufogó teszi hangulatosabbá a haladást, és 18 colos féktárcsákat használó Brembo fékrendszer is elérhető.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.