BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Érkeznek az új konzolok

Különleges időszaknak lehetünk tanúi a videojátékok piacán, a héten ugyanis a Microsoft és a Sony új generációs konzoljai is megjelentek. Az Xbox Series X november 10-től vált elérhetővé a fogyasztók számára, míg a japán cég a PlayStation 5-öt ma vezeti be néhány kiválasztott piacon, szélesebb körben – így Európában is – egy hét múlva kezdik árusítani.

Az már korábban kiderült, hogy milyen műszaki paraméterekkel és árakon lehet majd hozzájutni az új eszközökhöz, azonban az új generáció érkezése kapcsán érdemes megnézni azt is, hogy az elmúlt évtizedekben melyek voltak a játékkonzolpiac legsikeresebb termékei. A rangsort a Sony termékei uralják, az első három helyen PlayStationök találhatók. Az eladási számokat vizsgálva a rangsort toronymagasan vezeti a PlayStation 2, amelyből 155 millió kelt el világszerte. A 2000 márciusában Japánban bemutatkozó, az Egyesült Államokba csak októberben, Európába pedig novemberben érkező készülék egyik fő vonzereje az volt, hogy összesen mintegy 3500 játék vált elérhetővé rajta, ami értelemszerűen felkeltette a videojátékokért rajongók figyelmét. A rendkívüli sikerben azért az is fontos szerepet játszhatott, hogy az első PlayStation hibáit kijavító, az erősségeit pedig tovább fokozó készüléket tíz évig gyártották folyamatosan.

A második legnagyobb mennyiségben eladott konzol a 2013-ban debütált PlayStation 4 volt, amelyből 108 millió kelt el, míg a dobogó harmadik helyén az eredeti, 1994-ben bemutatott PS található, 102 milliós értékesítéssel. A Sony mellett egy másik japán gyártó, a Nintendo mondhatja el magáról, hogy olyan otthoni konzolt készített, amelyből százmilliónál többet vásároltak: a Nintendo Wii 101 milliós forgalomnál tart. A konzolpiac harmadik nagy szereplőjének, a Microsoftnak eddig az Xbox 360 volt a legsikeresebb készüléke, a 2005-ben bemutatott eszközt 2013-ig gyártották, és összesen 85 milliót adtak el belőle.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.