BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fellendülés jön a gyászos év után

Ötéves rekordsorozatnak vetett véget a járvány tavaly az Egyesült Államokban: az újautó-eladások ugyanis mélyen a 17 millió darabos szint alá zuhantak, és valamennyi nagy autógyártó mínusszal zárta az évet. Az első becslések 14,4-14,6 millió darabos eladásokról és 15–20 százalék közé tehető csökkenésről szólnak. Érdekesség, hogy a zsugorodó piacon az autók átlagára 34-ről 38 ezer dollárra ugrott, ami egyértelműen a legnagyobb haszonkulccsal értékesíthető, egyben legkeresettebb városi terepjáróknak (SUV) és kisteherautóknak köszönhető. Iparági szakértők szerint az idén folytatódik a tavaly nyártól datálható fokozatos visszapattanás, ugyanakkor a készletek rendkívül alacsony szintje óvatosságra intheti a szektor szereplőit. A tavaszi gyárleállások miatt kiesett járműmennyiség pótlása az év közepére tehető, s a készletek 2021 végére érhetnek ismét egészséges szintre. Az IHS Markit piackutató szerint 16 milliós eladással lehet az idén számolni. A tapasztalatok szerint az utazási és szórakozási lehetőségektől átmenetileg megfosztott amerikaiak ingatlanjaik csinosítására, illetve autóvásárlásra költik

a járvány idején megtakarított pénzük javát, s a kormányzati támogatások egy része is a szalonokban végzi. A General Motors főközgazdásza, Elaine Buckberg tavaszra várja az igazi fordulópontot, szerinte az eredményes oltási kampány, a kedvező időjárás és a gazdaság fellendülésébe vetett bizalom, a foglalkoztatottság bővülése megnyitja a pénztárcákat, és akkortól ismét csúcsforgalom lesz az autókereskedésekben.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.