Kizárt, hogy a Porsche gyárat építsen legnagyobb, egyben legprofitábilisabb piacán, Kínában – szögezte le a Financial Timesnak adott interjújában Oliver Blume, a német sportautógyártó vezérigazgatója –, noha a járványból kigyógyult országban tavaly év végén már szinte vadászni kellett az új Porschékra, annyira megnőtt irántuk a kereslet. Blume szerint a prémiumminőség záloga az európai gyártás, igaz, véleményét a legfőbb hazai riválisai sem osztják. Sőt, a BMW, a Mercedes és a Porschéhoz hasonlóan szintén a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi is helyben szolgálja ki a kínai piacot, egyelőre vegyesvállalati formában gyártott luxusautóikkal. A Mercedes odáig ment, hogy új vezérigazgatója, a Dieter Zetsche helyére lépő svéd Ola Kallenius kijelentette: nem fejlesztik tovább a magas munkaerő-költségű németországi gyártást, inkább a kínai termelésükbe invesztálnak. Blume szerint viszont a Made in Germany címke birtokában érvényesíthető felár fedezi az otthoni termelés többletköltségét, kereskedőiktől és vásárlóiktól is megerősítő visszajelzések érkeznek erre vonatkozóan.
A VW csoport adózott nyereségének 40 százalékát kitermelő Porsche Kína-függése eközben gyorsan nő. Tíz évvel ezelőtt a konszern még évi százezernél is kevesebb autót értékesített világszerte, ma csak Kínába 90 ezer luxusautót szállítanak – érzékelteti az arányokat Arndt Ellinghorst, a Bernstein elemzője. A Porsche tavaly 272 ezer autót gyártott, ennek harmada kínai tulajdonosokhoz került, de nagy piacai közül csak itt tudta bővüléssel zárni a járvány évét. A 3 százalékos plusz azonban így is elmarad a Mercedes 11,7, a BMW 7,4, illetve az Audi 5,4 százalékos tavalyi kínai extra forgalmától. A stuttgarti székhelyű Porsche Európából szolgálja ki a kínai piacot, így lassabban tud ugyan reagálni az új igényekre, ám ragaszkodik a prémiummárkához illő árképzéshez, miközben riválisai a pluszforgalmat jókora leárazásokkal próbálják elérni.
A Porsche erős kézben tartja autógyártását, Németországon kívül csak egy modellje készül külföldön, Szlovákiában. A hazai jelenlét az elektromos autók terjedésével párhuzamosan erősödik, a Tesla Model S riválisának szánt Porsche Taycant is Zuffenhausenben szerelik össze. Tavaly húszezret adtak el a minden porcikájában német villanyautóból. Blume hozzátette, cége hosszabb távon viszont nem ragaszkodik foggal-körömmel a Made in Germany státuszhoz, s lehet, hogy tíz év múlva átértékelik a most képviselt álláspontjukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.