Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint az elektromos autókra történő átállást nehezítheti, hogy a kontinensen nem csupán kevés töltő található ezen járművekhez, de ráadásul a meglévő töltők nagy része sem alkalmas elfogadható teljesítményt nyújtani – olvasható a szervezet szerdai közleményében.

Az ACEA közleménye az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájáról készülő, az Európai Bizottság által júliusban javasolt szabályozás (AFIR) nemzeti és Európai Parlamenti véleményezését megelőzően jelenik meg és arra biztatja az EP-t és az állam és kormányfőkből álló Európai Tanácsot, hogy a bizottság javaslatát jelentős mértékben erősítsék meg.

Fotó: Shutterstock

Az Európában található mintegy 225 ezer nyilvánosan elérhető töltőből ugyanis mindössze 25 ezer alkalmas gyors töltésre vagyis rendelkezik 22 kW-nál nagyobb teljesítménnyel. A maradék ennél gyengébb teljesítménnyel bír, ami azt jelenti, hogy szemben az egy óra alatti töltést lehetővé tevő gyorstöltőkkel, akár egy egész éjszakát is igénybe vehet a töltés kivitelezése.

Mint azt a szervezet főigazgatója Eric-Mark Huitema elmondta, ahhoz, hogy az emberek elektromos autókra váltsanak, le kell bontani a töltéssel járó nehézségeket, így sok töltőpontnak kell lennie a mindennapi környezetben, melyeket gyorsan és könnyen lehet használni, elkerülve ezzel a hosszú sorokat.

A töltésnek annyira egyszerűnek és kényelmesnek kellene lennie, mint jelenleg a tankolásnak, 

ám az AFIR javaslat az ehhez szükséges ambíciók közelében sincs és teljes mértékben ellentmondásban áll az autók szén-dioxid kibocsátásával kapcsolatos új célokkal. Ezért az ACEA szerint kulcsfontosságú, hogy 2030-ra az összes tagállamban elegendő mennyiségű gyorstöltő álljon rendelkezésre.

A Magyarországon a szervezet adatai alapján található 1291 nyilvános töltőből 283 teljesítménye haladja meg a 22 kW-ot.