Ez még mindig közel húsz százalékkal elmarad a pandémiát megelőző békeév értékesítési adatától. Az ACEA friss helyzetértékelése szerint a csipellátás stabilizálódik az idén, az ellátási lánc problémái is egyre kevésbé érintik a termelést. Folyatódik az alternatív, főként az elektromos járművek előretörése, jelenleg már csaknem minden ötödik eladott új autóból egyben villanymotor hajtja a kerekeket.

Oliver Zipse, az ACEA elnöke, egyben a BMW vezérigazgatója ugyanakkor megjegyezte, hogy miközben az elektromos autók eladásai 2017 és 2021 között több mint tízszeresére emelkedtek, azalatt a nyilvános töltők száma ugyanebben az időszakban kevesebb mint két és félszeresére nőtt az EU tagállamaiban.

Fotó: JAN WOITAS / AFP

Hozzátette, hogy ezt a dinamikus fejlődést hátráltató helyzetet sürgősen kezelni kell. Brüsszelnek ebben felelőssége van, ösztönözni kell a töltőhálózat fejlesztését. 

Az ACEA az európai autóipar védelmében teljes mellszélességgel támogatja a csipgyártás uniós fejlesztését és összehangolását felvázoló terveket, s hogy csökkenthessék függőségüket a tengerentúli beszállítóktól.

 

Fotó: MTI