BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak jövőre normalizálódhat a légiközlekedés helyzete

Komoly problémát jelent az ágazatban a munkaerőhiány.

Detlef Kaiser, a Lufthansa német légitársaság igazgatósági tagja szerint a járatok helyzete csak jövőre térhet vissza a normális kerékvágásba.

Production of the A380 passenger jet is discontinued. For a long time there has been no question about the double-decker model. Airbus is now delivering the last copy to Emirates. Archive photo: Lufthansa Airbus A380 Johannesburg at take-off, takes off. Airline, airline, aviator, air traffic, fly. Aviation. Franz Josef Strauss Airport in Muenchen.Munich. (Photo by FrankHoermann/SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: FRANKHOERMANN/SVEN SIMON / AFP

A Welt am Sonntag című lapnak adott interjúban Kaiser azt mondta, hogy „sajnos nem valószínű, hogy javulást fogunk látni ezen a nyáron.” Hozzátette, hogy a kialakult helyzeten most már csak a járatok számának a csökkentése segít. Ez nem csak Németországban, hanem az egész világon probléma.

Arra számítunk, hogy 2023-ban normalizálódik a helyzet

– mondta Kaiser. 

Csütörtökön a légitársaság további 2200 járat törlését jelentette be Frankfurt am Mainban és Münchenben a nyári szezon közepén a mintegy 80 ezerből.

Ez különösen a Németországon és Európán belüli járatokra vonatkozik, de az intézkedés nem érinti a hagyományos nyaraló célállomásokat.

A társaság két hete arról tájékoztatott, hogy júliusban mintegy 900 belföldi és európai járatot töröl,

amelyeknek pénteken és hétvégén kellett volna közlekedniük. Ennek az intézkedésnek a fő oka a munkaerőhiány mind a repülőtereken, mind a légitársaságoknál.

Hosszú sorok, késések és járattörlések az európai repülőtereken – ezt tegyük, ha velünk is megtörténik

Nagy lendülettel indult újra a nemzetközi turizmus a járványügyi korlátozások feloldása után. A jegyárak növekedése sem tartja vissza az utazni vágyókat, viszont a légiközlekedési ágazat nem tud lépést tartani a megugró kereslettel. Egyre több járatkéséssel számolnak.

Kaiser szerint a kezdetektől fogva egyértelmű volt, hogy a légi közlekedési ágazatban a munkaerőhiány komoly problémát jelent majd. Például a frankfurti repülőtér jelentős összegeket fordít a munkaerő toborzásra, de így sem sikerül gyorsan alkalmazottakat találni. 

Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója májusban azt mondta, hogy a koronavírus-járvány utáni munkaerőpiaci utósokk súlyosan megzavarta a cég nyári terveit. A repülőterek, a légi társaságok és a földi kiszolgáló cégek munkahelyeket szüntettek meg a válság idején és most új alkalmazottak felvételével küzdenek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.