A tokiói székhelyű Sony április-júniusi profitja 218 milliárd jen (1,6 milliárd dollár) volt, szemben az egy évvel korábbi 212 milliárd jennel – írja a Bloomberg a japán vállalat közleményére hivatkozva. A cég profitja 3 százalékkal nőtt az utolsó negyedévben.
A Sony elsősorban a PlayStation konzolokról és a Bravia televíziókról ismert, továbbá birtokolja Columbia Pictures stúdiót. Saját streaming szolgáltatással is rendelkezik.
Az értékesítés a videojátékok és a technológiai szolgáltatások területén csökkent, mivel világszerte feloldották vagy enyhítették a koronavírus-járvány miatti korlátozásokat. Ennek következtében az emberek kevesebbet játszottak, és így kevesebb gaming terméket vettek – mondta Hiroki Totoki pénzügyi igazgató.
A Sony játék eladásai a legutóbbi negyedévben csökkentek, miközben a szoftverfejlesztés költségei emelkedtek. A PlayStation 5 gyártását a chip hiány is lassította, emiatt a szállítások lassulása fékezheti a konzolok iránti érdeklődését. A vállalat azonban arra számít, hogy az év későbbi szakaszában megjelenő nagy játékcímek élénkítik az eladásokat. Bár a közlemény nem tért ki rá, de a szankciók miatt a Sony is kivonult az orosz piacról, így bukta az ottani bevételeit.
Totoki szerint a globális gazdasági lassulással kapcsolatos aggodalmak ellenére a streaming üzletág várhatóan stabil marad. A Sony zenei üzletága továbbra is erős, többek között Harry Styles és Doja Cat albumai különösen jól fogytak.
A kritikusok által nem kedvelt, a nézők között pedig vegyes fogadtatásban részesült Morbius jól teljesített a pénztáraknál. A Sony reméli, hogy a Brad Pitt főszereplésével augusztusban bemutatásra kerülő Bullet Train is nyereséges lesz. A vállalat várakozásai szerint a teljes pénzügyi év nyeresége 800 milliárd jenre (6 milliárd dollár) csökken az előző évi 882 milliárd jenről.