Hétfőn a Ryanair egyik vezetője kritikát fogalmazott meg a repülőterekkel szemben, amiért nem voltak képesek elegendő személyzetet alkalmazni a növekvő utazóközönség kiszolgálására. Az elmúlt időszakban utazók ezrei szembesültek a járatkésésekkel és törlésekkel.

A fennakadások egyik oka a munkaerőhiány volt. A koronavírus-járvány miatti lázárások idején a repülőterek és a légitársaságok sok munkavállalójukat elküldték a költséghatékonyság érdekében, viszont az újrainduló turizmussal egyik időben nem tudtak személyzetet toborozni. A reptereken a földi kiszolgálószemélyzet számos szolgáltatásért felelős, például a poggyászok be és kipakolását, ami nélkül a gépek nem tudnak elindulni.

A jelenlegi vita a társaság és a reptér között ott gyökerezik, hogy a Heathrow, az Egyesült Királyság legnagyobb repülőtere 263 millió font adózás előtti nyereségről számolt be az év első felében. Korrigált alapon azonban, ami kiszűri a kamatlábak változásának hatását, a Heathrow 321 millió font adózás előtti veszteséget könyvelt el az adott időszakban.

London,,Uk,-,August,24,,2018:,Air,Travelers,Queue,At
Fotó: Shutterstock

A reptéri szócsata

Hétfőn a Ryanair pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy a repülőterek nem vettek fel elegendő személyzetet az utazók számáénak növekedése mellett, pedig az igazgató szerint ez lett volna a feladatuk. Neil Sorahan szerint az egyes kormányokat és reptereket felelősségre kellene vonni, amiért nem készültek fel az újrainduló utazási hullámra - írta meg a BBC

John Holland-Kaye, a Heathrow vezetője szerint bizarr a Ryanair vezér kritikája. 

A repülőterek nem biztosítanak földi kiszolgálást, azt maguk a légitársaságok biztosítják. Tehát ez olyan, mintha azzal vádolnánk, hogy nincs elég pilótánk

- mondta Holland-Kaye.

John Strickland, egy légi közlekedési tanácsadó szerint felesleges a vita, mivel

az utasokat nem érdekli, hogy ki a hibás, ők csak el akarnak jutni a célállomásukra.

Heathrow's
Fotó: Paul Ellis/AFP

Egyértelmű, hogy szájkarate folyik. Úgy gondolom, hogy ez nem hasznos, mivel az iparágban mindenki ki van téve ennek a kihívásnak, a légitársaságoktól a repülőtereken át a harmadik felekig, például a szolgáltató ügynökségekig

- mondta a tanácsadó. Szerinte a világjárvány az egész iparágban munkaerőhiányhoz vezetett, és még mindig időbe telik a létszám helyreállítása.

Holland-Kaye elmondta, hogy a nyári utazási szezon jól kezdődött, de hozzátette, hogy a légitársaságok földi kiszolgálószemélyzete hiányos, ez pedig korlátozza a reptér kapacitását. Ezzel együtt fontosnak tartja, hogy a

késések ritkábbá váltak, amióta a Heathrow bevezette az utasok napi korlátozását.

A hónap elején a Heathrow bejelentette, hogy százezerre korlátozza azon utasok számát, akik a nyári csúcsidőszakban naponta gépre szállhatnak a reptéren.