Melvin és Voncile Hill a Georgia állambeli Reynoldsban lévő farmról hazafelé menet szenvedett balesetet a 2002-es évjáratú Ford F-250-es pickuppal, amelynek első kereke kiszakadt, majd a kisteherautó többször átfordulva maga alá temette a házaspárt. A Ford utasfülkéje teljesen összeroncsolódott, esélyük sem volt a túlélésre. 

2002 Ford F-250 pickup
A Ford 2016-ban újratervezte és megerősítette az F-250-esek utasfülkéjét

A házaspár gyermekei, Kim és Adam Hill szerint szüleiknek nem kellett volna meghalniuk, ha a Ford az utasfülke tetejét megfelelő merevítésűre tervezi. Szerintük ez nem történt meg, ráadásul a Fordnak a szerkezeti hibáról tudomása is volt. 

Az ominózus modellel összesen nyolcvan, a tető súlyos deformálódásával járó borulásos balesetet regisztráltak,

melyekben többen elhunytak vagy súlyos sérüléseket szenvedtek. 

Ezt a felperesek az esküdtszék előtt bizonyítékokkal támasztották alá. A nyolc éve zajló perben az ítéletet vasárnap hozták nyilvánosságra. A bíróság 24 millió dolláros kártérítést ítélt meg Melvin és Voncile Hill családjának, a Ford pedig 1,7 milliárd dollárral vezekel az F-250-es modell tervezésekor elkövetett hanyagságért.

A Ford jogtanácsosai cáfolták, hogy az autógyártó mérnökei gondatlanságból vagy tudatosan tervezték volna a kelleténél kevésbé biztonságosra az utasfülkét, erre a felperesek semmilyen meggyőző bizonyítékot sem tudtak prezentálni. Paul Manke, az autógyártó egyik ügyvéd azt mondta, hogy 

egyszerűen nem igaz az az állítás, miszerint a Ford felelőtlenül és szándékosan hozott olyan döntéseket, amelyek veszélybe sodorták a vásárlókat.

„Minden részvétünk az elhunytak családjáé, de mivel az ítélet kétséget kizáróan nem bizonyította a Ford felelősségét, ezért fellebbezést nyújtunk be ellene” – idézi az Associated Press (AP) a vállalat jogi képviselőit.

A hírügynökség tudósítása szerint James Butler, a család ügyvédje szerint az ügy következetes végigviteléhez amiatt ragaszkodott Kim és Adam Hill, hogy rámutassanak a Ford felelősségére és egyben 

figyelmeztessék a forgalomban lévő hasonló évjáratú F-250-esek tulajdonosait a rejtett hibára.

 A Ford 2016-ban újratervezte és megerősítette a pickupok tetőszerkezetét.

Anyagi oldalról az ítélet nyertese egyébként maga Georgia állam, 

amely a területén született büntető kártérítési verdiktekben szereplő összeg háromnegyedét kapja, egynegyeden a felperesek osztoznak az ügyvédeikkel – emlékeztet cikkében az Insurance Journal, megjegyezve, hogy a bírák vagy fellebbviteli bíróságok gyakran csökkentik a nagy összegű büntető kártérítések összegét, ha azok aránytalannak bizonyulnak a kompenzációs károkhoz képest.