A Toyota szentpétervári üzemének újraindítási tervéről ír orosz kormányzati forrásokra hivatkozva a magyar nyelven is megjelenő Orosz Hírek, amely szerint az állam által átvett gyár az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium alá tartozó kutatóközpont, a NAMI alá rendelve működik tovább.

Az orosz államhoz került a Toyota szentpétervári üzeme, amelyet a továbbiakban az ipari és kereskedelmi minisztérium alá tartozó állami kutatóközpont, a NAMI képvisel – írja a minisztérium pénteken kiadott közleményére hivatkozva az Orosz Hírek portál.
A beszámoló szerint az üzem épületének, berendezéseinek és eszközeinek teljes tulajdonjogátadásáról rendelkező megállapodás nyomán a termelés rövid időn belüli újraindításának lehetőségein dolgoznak a minisztériumban a szentpétervári városvezetéssel együtt.
Kínai autók töltik be a nyugat által hagyott űrt OroszországbanA nyugati autógyártók elvándorlása az országból szűkíti az oroszok választási lehetőségeit, a kínai autógyártók viszont pótolják a piacon maradt űrt. |
Gyenyisz Manturov orosz miniszterelnök-helyettes, ipari és kereskedelmi miniszter márciusban jelentette be az üzem átadásának tervét a NAMI-nak.
A szentpétervári összeszerelő üzem bezárásáról 2022 márciusában még ideiglenes döntést hozott, szeptemberben azonban már végleges bejelentést tett az ellátási lánc hiányosságaira hivatkozva a Toyota Motor Corporation, amely november közepén elindította több mint 1900 dolgozójának elbocsátását átképzési és egyéb támogatásokat nyújtva számukra.
Arra nem téri ki a közlemény, hogy az évi 100 ezer autó gyártása tervezett üzemben milyen autókat gyártanak majd.
Az oroszországi autógyártás színvonala a szankciók miatt elképesztő mértékben visszafejlődött, az üzemekből a mai technológiáktól messze elmaradó szintű termékek kerülnek ki.
A nyugati autógyártók kivonulása után a hazai és ázsiai márkák igyekeznek betölteni az űrt, de az oroszországi új autó eladások volumene éves szinten csaknem 60 százalékkal esett vissza decemberre.