BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Égető az új autók hiánya Oroszországban: újraindulhat a szentpétervári volt Toyota gyár

A Toyota szentpétervári üzemének újraindítási tervéről ír egy orosz kormányzati forrásokra hivatkozó portál, miszerint az államosított komplexum hamarosan ismét termelhet. Azt még nem tudni, hogy orosz, vagy ázsiai márka költözik a gyárba. Oroszországban óriási hiány van új autókból.

A Toyota szentpétervári üzemének újraindítási tervéről ír orosz kormányzati forrásokra hivatkozva a magyar nyelven is megjelenő Orosz Hírek, amely szerint az állam által átvett gyár az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium alá tartozó kutatóközpont, a NAMI alá rendelve működik tovább.

RUSSIA-TOYOTA-PLANT-INAUGURATION
A Toyota szentpétervári gyárát 2007-ben nyitották meg. Fotó: AFP

Az orosz államhoz került a Toyota szentpétervári üzeme, amelyet a továbbiakban az ipari és kereskedelmi minisztérium alá tartozó állami kutatóközpont, a NAMI képvisel – írja a minisztérium pénteken kiadott közleményére hivatkozva az Orosz Hírek portál.

A beszámoló szerint az üzem épületének, berendezéseinek és eszközeinek teljes tulajdonjogátadásáról rendelkező megállapodás nyomán a termelés rövid időn belüli újraindításának lehetőségein dolgoznak a minisztériumban a szentpétervári városvezetéssel együtt.

Kínai autók töltik be a nyugat által hagyott űrt Oroszországban

A nyugati autógyártók elvándorlása az országból szűkíti az oroszok választási lehetőségeit, a kínai autógyártók viszont pótolják a piacon maradt űrt.

Gyenyisz Manturov orosz miniszterelnök-helyettes, ipari és kereskedelmi miniszter márciusban jelentette be az üzem átadásának tervét a NAMI-nak.

A szentpétervári összeszerelő üzem bezárásáról 2022 márciusában még ideiglenes döntést hozott, szeptemberben azonban már végleges bejelentést tett az ellátási lánc hiányosságaira hivatkozva a Toyota Motor Corporation, amely november közepén elindította több mint 1900 dolgozójának elbocsátását átképzési és egyéb támogatásokat nyújtva számukra.

Arra nem téri ki a közlemény, hogy az évi 100 ezer autó gyártása tervezett üzemben milyen autókat gyártanak majd. 

Az oroszországi autógyártás színvonala a szankciók miatt elképesztő mértékben visszafejlődött, az üzemekből a mai technológiáktól messze elmaradó szintű termékek kerülnek ki.

A nyugati autógyártók kivonulása után a hazai és ázsiai márkák igyekeznek betölteni az űrt, de az oroszországi új autó eladások volumene éves szinten csaknem 60 százalékkal esett vissza decemberre.


 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.