BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az amerikai álom helyett európai álomszabit szeretnének az amerikaiak

Egyre több amerikai munkavállaló gondolja úgy, hogy itt az ideje az európai stílusú szabadságolási szabályzat bevezetésének az Egyesült Államokban is.

Egy átlagos amerikai dolgozó szerencsésnek mondhatja magát, ha évente 11 szabadnapot kap a munkaadójától, míg az Európai Unióban átlagosan 20 fizetett szabadnap jár. 

Woman resting and wasting time in phone on social media. Coffee break on workplace in cafe
Fotó: Oleg Breszlavcev

Az Egyesült Államokban legtöbbször a munkáltatón múlik a szabadnapok száma, illetve az is, hogy mikor adják ki ezeket a napokat a munkavállalónak. A szabadnap mellett több változást is szívesen látna sok amerikai a hazájában. Többek között örülnének a hosszabb ebédszünetnek vagy a 40 óránál rövidebb munkahétnek is – olvasható a CNBC egy korábbi cikkében. 

A közvélemény-kutatások szerint az amerikai Z generációsok és a millenniumi fiatalok körében jellemző, hogy a rendelkezésre álló szabadnapokat sem veszik ki, mert túl nagy nyomás nehezedik rájuk a határidők betartása miatt, és mert nem szeretnék, ha a főnökük a munkához való hozzáállásukat bírálná emiatt. Azonban ez nem jelenti azt, hogy nem tartanak szünetet, csak másképp teremtik meg a munka és a magánélet közötti egyensúlyt.  

Megkerülve a szabadságolás hivatalos útját, például egyszerűen csak úgy tesznek, mintha dolgoznának, számos trükköt alkalmazva. 

Viszonylag könnyebben kivitelezhető a lazítás home office-ban vagy egy teams-meeting alkalmával, amikor néha megmozdítják a számítógép egerét, amivel úgy tűnik, mintha aktívan részt vennének a megbeszélésen.

A Harris Poll globális piackutató és tanácsadó cég felméréséből az látszik, hogy az amerikaiak közül sokan azt mondják, hogy az Egyesült Államoknak olyan, Európában is elfogadott törvényeket kellene alkalmazniuk, amelyekkel a munka és a magánélet könnyeben összeegyeztethető lenne – írja a CNBC.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.