A törvényjavaslat korlátozná a közlekedésbiztonsági hivatal (TSA) jogkörét a biometrikus és arcfelismerési technológiák használatára. A tervezet szerint a TSA köteles lenne biztosítani az utasok számára azt a lehetőséget, hogy személyazonosságukat arcfelismerés nélkül is igazolják, és tilos lenne a TSA-nak diszkriminatív bánásmódban részesíteni vagy kedvezőtlenebb ellenőrzési feltételek alá vonni azokat az utasokat, akik nem kívánják arcuk szkennelését.
Az American Airlines, a United Airlines, a Delta Air Lines, a Southwest Airlines és más légitársaságokat képviselő Airlines for America, valamint a U.S. Travel utazási iroda és két repülőtércsoport közös levélben ellenezte a törvényjavaslatot, mondván, hogy az
jelentősen megnövelheti a várakozási időt, mivel lassítja az azonosítás ellenőrzését minden repülőtéri biztonsági ellenőrző ponton.
„A biometrikus adatok használatának korlátozása visszalépés lenne a nemzetbiztonságunk szempontjából” – fogalmaz a légitársaságok és más szervezetek levele, hozzátéve, hogy ez
megakadályozná a TSA-t abban, hogy a technológiai automatizálás révén hatékonyságnövelést érjen el,
mivel az alkalmazottakkal való személyes interakciót írná elő, ami azt jelentené, hogy a TSA költségvetésének 75 százaléka továbbra is a személyzetre, nem pedig technológiai beruházásokra fordítódna.” Mindez pedig akadályozhatja a légi közlekedési rendszer innovációját, és „minden repülőtéri biztonsági ellenőrzésen túlterheltséget és kaotikus helyzetet teremthet”.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.