Ragaszkodnak az arcfelismerő rendszerekhez a légitársaságok
A törvényjavaslat korlátozná a közlekedésbiztonsági hivatal (TSA) jogkörét a biometrikus és arcfelismerési technológiák használatára. A tervezet szerint a TSA köteles lenne biztosítani az utasok számára azt a lehetőséget, hogy személyazonosságukat arcfelismerés nélkül is igazolják, és tilos lenne a TSA-nak diszkriminatív bánásmódban részesíteni vagy kedvezőtlenebb ellenőrzési feltételek alá vonni azokat az utasokat, akik nem kívánják arcuk szkennelését.

Az American Airlines, a United Airlines, a Delta Air Lines, a Southwest Airlines és más légitársaságokat képviselő Airlines for America, valamint a U.S. Travel utazási iroda és két repülőtércsoport közös levélben ellenezte a törvényjavaslatot, mondván, hogy az
jelentősen megnövelheti a várakozási időt, mivel lassítja az azonosítás ellenőrzését minden repülőtéri biztonsági ellenőrző ponton.
„A biometrikus adatok használatának korlátozása visszalépés lenne a nemzetbiztonságunk szempontjából” – fogalmaz a légitársaságok és más szervezetek levele, hozzátéve, hogy ez
megakadályozná a TSA-t abban, hogy a technológiai automatizálás révén hatékonyságnövelést érjen el,
mivel az alkalmazottakkal való személyes interakciót írná elő, ami azt jelentené, hogy a TSA költségvetésének 75 százaléka továbbra is a személyzetre, nem pedig technológiai beruházásokra fordítódna.” Mindez pedig akadályozhatja a légi közlekedési rendszer innovációját, és „minden repülőtéri biztonsági ellenőrzésen túlterheltséget és kaotikus helyzetet teremthet”.


