
Vendégértékelések kora: már mindenki vélemények alapján dönt
Az utazások megtervezése gyökeresen megváltozott az elmúlt években: ma már nem térképeket vagy útikönyveket lapozgatunk, hanem más utazók kommentjeit böngésszük. Az online értékelések fontos szereplői lettek az élményalapú turizmusnak.
Az Óperencia legújabb epizódját itt tekintheti meg:
Figyelemre méltó az úgynevezett Explorer típusú vendég viselkedése. Ők a tapasztalatgyűjtésre és az önálló szervezésre nyitott utazók, akik mások élményeiben keresik saját útjukat – magyarázta az Óperencia című podcast vendége, Tóth Mihály A marketingkommunikációs szakértő szerint minden vendéget érdemes úgy kezelni, mintha Explorer lenne, ebben rejlik ugyanis a szolgáltatók sikeressége.
A vendégértékelések begyűjtésére, feldolgozására és az azzal kapcsolatos reakciókra szánt idő, nemcsak a foglalások számát növeli hosszú távon, hanem az online láthatóságot is erősíti. Az értékelésre való ösztönzés – például egy QR-kódos kártyával vagy egy jól időzített e-maillel – ma már nem extra, hanem elengedhetetlen eszköz. Fontos azonban, hogy ez ne egy digitális automatizmus legyen, mert a mai világ embere már kapcsolódásokat keres utazása során.

A beszélgetésben elhangzott témakörök:
- Dominál a vendégek véleménye (01:45)
 - A csillagok nem igazán számítanak (07:26)
 - Ilyen egy ideális vendégértékelés (10:58)
 - A barátságos kiszolgálás döntő kérdés lehet (17:17)
 - A negatív komment nem baj (24:14)
 - Egy vendéglátó egység kötelességei (27:35)
 - Explorerek a láthatáron (30:45)
 
Korábbi videóinkat ide kattintva érheti el.





