A NABI közzétette a KPMG által auditált 2000. évi pénzügyi jelentését. Ebben már a módosított árbevételi és könyvelési elveknek megfelelő számok szerepelnek. Ezentúl tehát a társaság a tényleges kiszállítás megtörténte után könyveli el a bevételt, szemben a korábbi gyakorlattal, amikor az összeg a szállíthatóságra kiadott tanúsítvánnyal egy időben került be a könyvekbe.
Az új és a régi jelentés közötti legnagyobb különbséget az az ominózus 79 darab busz adja, amelynek értékesítése átcsúszott az idén januárra. Ezenkívül még egy sorban volt olyan nagyobb eltérés a két jelentés között, amely nem az eltérő buszdarabszám következménye.
A közvetett költségek a KMPG által auditált eredménykimutatásban 426 ezer dollárral meghaladják a korábban kalkulált összeget. Ez gyakorlatilag céltartalékot jelent, amit a lassan mozgó készletek után kell megképeznie a társaságnak -- ez a KPMG kifejezett kérése volt. A céltartalékot természetesen fel lehet szabadítani, amint a szóban forgó készletek gyártásba kerülnek.
Mint ismert, a KPMG azt követően kezdte meg a tavalyi beszámoló auditálását, hogy a NABI és korábbi könyvvizsgálója, a Deloitte & Touche között éles vita alakult ki. A Deloitte & Touche ugyanis ellenvéleménnyel látta el a NABI által készített éves jelentést, mivel szerintük az nem adott valós és megbízható képet a társaság helyzetéről.
A NABI szeptember 17-ére közgyűlést hívott össze. A részvényesek ott hagyhatják majd jóvá a tavalyi évről szóló most megjelentetett beszámolót.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.