BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Arculatot vált a HVG

Ezen a héten utoljára jelenik meg eddigi formájában a Heti Világgazdaság. A 23 éve piacon lévő HVG vizuális megjelenése tíz éve változatlan, a design elfáradt ? kommentálta a hírt kérdésünkre Lipovecz Iván főszerkesztő. Az átalakítás nyomán a HVG szellősebb, levegősebb, a lap egésze színesebb lesz, ugyanakkor változatlan marad a rovatszerkezet és a címlappolitika.

A hazai közéleti hetilappiac legnagyobb példányszámú kiadványának áttervezéséről tavaly júniusban döntöttek, az arculat korszerűsítésére a Miamiban és Hamburgban önálló stúdiót vezető Mario R. Garcia amerikai laptervezőt kérték fel. Garcia nevéhez fűződik többek között a Die Zeit, az El Correro, az El Tiempo jelenlegi képének kialakítása.

A megbízási díjról és a kilenc hónapig tartó előkészítési munkálatok költségéről Szauer Péter, a HVG Rt. vezérigazgatója nem kívánt felvilágosítást adni, de megjegyezte, éppen referenciái miatt igen költséges a Garcia-designstúdió.

Az áttervezést egyébként több kutatás előzte meg, amelynek során kiderült, hogy a HVG fiatalodó olvasóközönségében folyamatosan növekszik a 18-29 éves korúak aránya, akik igénylik a grafikonos, táblázatos információkat is.

A vezérigazgató szerint a lap formai megújítása nem függ közvetlenül össze a HVG Rt. stratégiai fejlesztési terveivel. Szauer ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: az 1989 óta önálló társaságként működő HVG Rt. eddig folyamatosan tartani tudta az évi 20-30 százalékos növekedési ütemet.

Most sem alapvetően befektetőt, hanem olyan üzleti partnert vagy termékeket keresnek, amelyekkel az elkövetkező 5-8 évben is fenntartható marad a társaság növekedése.

A közel 2,2 milliárd forint saját tőkével rendelkező HVG Rt. 2000-ben 4,36 milliárd, 2001-ben mintegy 5 milliárd forintos forgalmat realizált, listaáras hirdetési bevétele alapján a Népszabadság után a második helyet foglalja el a nyomtatott sajtóban.

A kiadó több cégben, így a HVG Online Rt.-ben, a HVG Press Nyomdaipari és Információszolgáltató Kft.-ben, a Medián Közvélemény- és Piackutató Kft.-ben érdekelt, továbbá ingatlanfejlesztéssel és utazási szolgáltatással foglalkozó társaságban is van tulajdonrésze.

munkatársunktól

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.