A Magyar Posta Biztosító Rt. és a Magyar Posta Életbiztosító Rt. négy termékét értékesíti már a közel 3200 postafiókban, az egyszeri díjas és folyamatos életbiztosítást, illetve baleset- és lakásbiztosítást. Ezzel párhuzamosan folyamatosan visszavonja már a többi biztosító hasonló termékeit, amelyet eddig a postai hálózatban forgalmazott. Az OTP-Garancia Biztosító Rt.-vel most folynak a tárgyalások, a Generali-Providencia esetében a fenti biztosításokon kívüli termékekre, mint például gépjármű-biztosításokra szűkül a kör - magyarázta Kramer P. Stephan a Világgazdaságnak.

Az Európai Utazási Biztosító terméke még a tavaszi hónapokban lesz elérhető a postafiókokban, ekkor szeretné ugyanis bevezetni utasbiztosítását a Magyar Biztosító Rt. Az év második felében indítanák el a kötelező felelősségbiztosításukat, amelyet nem sokkal később követne a casco. Új ügyfelek megnyerésével kívánjuk biztosítani a díjbevételt - hangsúlyozta az igazgatósági tag. A siker zálogát abban látja, hogy a termékek tulajdonságai a postai adottságokkal összhangban vannak, azaz egyszerűek, könnyen érthetőek. Mindegyik termékhez próbáltak valami újdonságot hozzátenni, így például a lakásbiztosításnál fedezetet kínálunk a költözés idejére.

Az idei évre közel hárommilliárd forintos díjbevételt szeretnének elérni, ami a 6-7. helyhez lenne elegendő, s 0,7-1 százalék közötti piaci részesedést jelentene. A díjbevételek közel kétharmadát nyújtják majd az életbiztosítások, azon belül is az egyszeri díjas konstrukció lesz a favorit - tudtuk meg. Az adókedvezmény idei emelése azonban lendíthet a hagyományos konstrukción is. A befektetéshez kötött életbiztosítás (unit-linked) bevezetése is a második fél évre várható, hiszen a szakmai tájékoztatás hátterét is meg kell szervezni az ügyfél részére. Az idén nominálisan 10-12 százalékos növekedést vár az élet ági szegmenstől Kramer P. Stephan, míg a nem élet ágazatnál ennél szerényebbet.

A Magyar Posta biztosítói az egészségbiztosítás területén is meg szeretnének jelenni egy-két éven belül, hiszen mint az igazgatósági tag fogalmazott: a jövő nem az összeg-, hanem a szolgáltatásbiztosításoké. A két biztosító 4-5 éven belül nyereségessé válhat - mutatott rá Kramer P. Stephan -, s öt év távlatában már az első öt között szeretnének szerepelni a hazai piacon. (FB)