A háromhavi szállítású réz tonnánkénti ára a múlt héten Londonban túllépte az 1880 dolláros küszöböt, amire 2000 decembere óta nem volt példa. Az idei, 20 százalékot meghaladó emelkedést követően a mostani árszint már mintegy 530 dollárral magasodik a 2001. őszi, csaknem 15 éves mélypont fölé. Ugyanakkor az LME készletei az elmúlt kilenc hónap alatt 34 százalékkal tovább apadtak, és jelenleg több mint 330 ezer tonnával maradnak el a 2000. eleji rekordmagasságuktól.
A tőzsdei feleslegek gyors eróziója, illetve a jegyzési árfolyam erősödése eddig nem okozott egyértelmű drágulást a rézből és rézötvözetekből készült import féltermékek magyarországi piacán az egyik meghatározó szállító, a németországi KM Europa Metal csoport hazai képviseleti cége, a KME Hungária Színesfém Kft. tapasztalatai szerint. Albert Béla ügyvezető igazgató ezt több tényezővel is magyarázza. Egyrészt a világpiaci árak sokat ingadoztak az év folyamán, és még most sem érik el egészen az utóbbi 8-9 év átlagszintjét. Másrészt a konkrét beszerzési árakat lényegesen befolyásolják az árfolyamváltozások (dollár/euró, euró/forint), valamint a kereslet idényjellegű ingadozásai. Ám ha a tőzsdei árak tartósan tovább nőnének, akkor az már mindenképp érződik majd a rézcsövek, -rudak, -szalagok beszerzési költségeiben. Ezekben ugyanis általában 50 százalékot meghaladó a nyersanyag ára, ami azért érdekes, mert Magyarországon nincs gazdaságosan kitermelhető rézérclelőhely, és a hulladék fém újrafeldolgozása sem jelentős a Csepeli Fémmű folyamatban levő csődeljárása miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.