A mérlegfőösszeg szerint a világ második legnagyobb bankja, a brit HSBC holding - követve más szigetországi hitelintézetek példáját, valamint saját korábbi gyakorlatát - telefonos ügyfélszolgálatot telepít Srí Lankába. A 30 millió dolláros befektetéssel a pénzügyi csoport hetedik kihelyezett szolgáltatói központja jön létre: hasonló működik már Indiában, Kínában és Malajziában is. Az új központban 2006-ra kétezer embernek adnak munkát - tudta meg a Bloomberg a banktól.

A pénzügyi szektor kiélezett versenye a piaci szereplőket arra kényszeríti, hogy nagy élőmunkaigényű tevékenységeiket az olcsó és angolul jól beszélő munkaerővel bőven ellátott, jó infrastruktúrájú távol-keleti országokba helyeze át. A trend miatt ősszel - újabb leépítésektől tartva - már sztrájkkal is fenyegetett a pénzügyi szektorra szakosodott brit szakszervezet, a Unifi, amely nemrégiben egy hasonló ügylet kapcsán példaértékűnek nevezett megállapodást kötött a Barclaysszel (VG, 2004. január 7.), beleegyezve több száz állás Ázsiába telepítésébe. (VG)