Nem mindig ingyenes a "0 Ft-os" számla a Citinél - 5 milliós GVH büntetés
A termék – a Citibank által is elismerten – egy kiemelt, az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkező fogyasztói csoportot céloz meg. A tájékoztatások azonban az ingyenesség állításával, továbbá az alkalmazott kommunikációs eszközök révén szélesebb fogyasztói kör érdeklődését keltik fel, mint ahányan ténylegesen megfelelnek a bank feltételeinek.
A bank televíziós reklámjaiban valamint a metróplakátokon a fogyasztók számára nem észlelhetően jelenítette meg az ingyenes folyószámla igénybevételének feltételeit. A bírság összegének megállapításakor a GVH súlyosító körülményként vette tekintetbe, hogy az ingyenesség ígérete az átlagosnál nagyobb figyelmet generál, az intenzív, több hónapon át tartó, több eszköz igénybevételével megvalósított reklámkampánnyal a Citibank jelentős fogyasztói kört ért el.
A bírság összegét ugyanakkor jelentősen csökkentette, hogy a pénzintézet a jogsértő reklámeszközöket részben az eljárás megindulása előtt, részben az eljárás indításakor önként módosította


