A 2009-ről rendelkezésre álló legfrissebb – első fél év végi – adatok szerint mindenesetre nem túl biztató a helyzet: a kibocsátott plasztikok száma június végére 9 százalékkal, nem egészen 1,6 millióra csökkent, ami részben azzal magyarázható, hogy az ügyfelek banki költségeik, illetve tartozásaik mérséklése érdekében – vagy éppen a szolgáltató fellépése nyomán – jelentős számban adták vissza a kibocsátóknak a plasztikokat.
A csökkenő kereslethez persze az árak alakulása is hozzájárulhatott: az ingyenes periódust követő havi hitelkamat mértéke a legtöbb piaci szereplőnél megközelíti a 3 százalékot, ami 40-45 százalékos teljes hiteldíjmutatókat (THM) eredményez.
Bár új konstrukcióból az idén nem sok jelent meg a piacon, az év végi szezont azért igyekeznek kihasználni a forgalmuk fellendítésére a hitelintézetek, akár vásárlások után járó kedvezmények nyújtásával, akár egyéb módon.